۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84507092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان از کلینیک سالمندی برخوردار میشود

رشت - ایرنا- استاندار گیلان ارائه خدمات به سالمندان را مسئولیت تمامی دستگاه ها دانست و گفت: گیلان از کلینیک سالمندی برای ارائه خدمات تخصصی به سالمندان برخوردار خواهد شد.

ارسلان زارع روز یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان اظهار داشت: سهمیه صدور کارت منزلت برای ۵۰۰ نفر از سالمندان در مرحله اول اختصاص یافت که شناسایی ها توسط بهزیستی انجام  شده و باید با قوت ادامه یابد.

 وی در ادامه با بیان اینکه سالمندان نسبت به سایر گروه های سنی نیازمندی های متفاوت دارند ، افزود: مهمترین نیاز سالمندان تکریم و ارج نهادن به منزلت آنان است که همواره توجه به سلامت جسمی و نیازهای عاطفی شان مد نظر باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، اظهار داشت: املش، رودسر و لاهیجان سه شهرستان با بیشترین سالمند هستند و تالش، آستارا و  رضوانشهر نیز به عنوان جوان ترین شهرستان های استان معرفی شده اند.

زارع همچنین بر مناسب سازی فضای شهری برای سالمندان و تسهیل زمینه  فعالیت سالمندان در عرصه‌های عمومی برای  ایجاد شهر دوستدار سالمند تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، با راه اندازی  کلینیک تخصصی سالمندان؛ خدماتی شامل ارزیابی جامع، پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری‌های شایع دوران سالمندی، اختلالات تعادلی و حرکتی و سقوط، اختلال خواب و مشکلات تغذیه ای به سالمندان قابل ارائه است.

ارزیابی سالمندان به لحاظ تعداد داروهای مصرفی همزمان، ارائه آموزش و مشاوره به مراقبان و خانواده بیماران از دیگر خدماتی است که این کلینیک تخصصی به گروه‌های هدف ارائه می کند.

گیلان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت  دارد که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد ۳۵۴ هزار نفر از این جمعیت سالمند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha