۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84506190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر کوتاه از کردستان

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۴
کد خبر: 84506190
چند خبر کوتاه از کردستان

سنندج- ایرنا- دستگیری سارق حرفه‌ای در سنندج، شناسایی و دستگیری پنج سارق موتورسیکلت در دهگلان و راهیابی پنج دانش‌آموز کردستانی به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی، سه خبر کوتاه از استان کردستان است.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی کردستان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان سنندج قرار گرفت.

سردار علی آزادی افزود: ماموران انتظامی سنندج پس از انجام اقدامات پلیسی سارق را هنگام سرقت شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در اظهارات خود  به ۲۰ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرده است، اضافه کرد: فرد متهم با تشکیل پرونده به مراجع قانونی استان معرفی شد.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: همکاری شهروندان با پلیس زمینه ساز کاهش جرایم مختلف می‌شود، لذا از عموم مردم درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

شناسایی و دستگیری پنج سارق موتورسیکلت در دهگلان

فرمانده انتظامی شهرستان دهگلان نیز گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان این امر به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ یوسف درویشی افزود: پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی، کارهای فنی پلیسی و استفاده از توان تجهیزات و هماهنگی های قضایی در چندین عملیات موفق به شناسایی پنج سارق سابقه دار موتورسیکلت شدند.

وی با بیان اینکه سارقان با مواجهه و ادله جرم به سرقت ۱۰ دستگاه موتورسیکلت اعتراف کردند، افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهگلان یادآور شد: شهروندان با توجه به هشدارهای پلیسی از رها کردن وسایل نقلیه بدون قفل کردن در معابر عمومی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: عوامل انتظامی شبانه روز در تلاش هستند تا آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

راهیابی پنج نفر از دانش آموزان کردستانی به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی

بر اساس اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، پنج نفر از دانش آموزان کردستان به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی راه یافتند و مقرر است صورت حضوری از آثار خود در این مرحله دفاع کنند.

در این مرحله پنج پروژه از گروههای علمی ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روان شناسی و فیزیک و نجوم به مرحله کشوری راه یافته‌اند که هفته آینده با حضور داوران از آثار خود دفاع خواهند کرد.

جشنواره نوجوان خوارزمی هر سال در چهار مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، استانی و کشوری و در ۶ محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، دست سازه، زبان خارجه، فعالیت‌های آزمایشگاهی و بازارچه کسب و کار دانش آموزی برگزار می‌شود.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha