امام‌جمعه تکاب: اخلاق‌گرایی وجه تمایز نیروهای مسلح ایران است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه تکاب گفت: معنویت و اخلاق ۲ وجه متمایز کننده نیروهای نظامی و انتظامی ایران با نیروهای مسلح سایر کشورهای دنیاست.

حجت‌الاسلام علی رحیمی روز سه‌شنبه در آیین گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی در تکاب با بیان اینکه همه نیروهای مسلح ما به اخلاق و معنویت مزیّن هستند، افزود: در منظومه فکری مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب و تمدن سازی اسلامی و شاخصه‌های ارتقای عمومی کشور در یک نیروی انتظامی مقتدر و بنیان نظامی که در اسلام و قرآن مدنظر بوده، لحاظ‌ شده است.

وی با بیان‌ اینکه اخلاق و معنویت رسالت اصلی نیروهای مسلح ما در ماموریت های محوله است، اضافه کرد: یکی دیگر از  فضیلت‌های نیروهای مسلح ایران اسلامی دنباله روی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) و امیرالمومنین(ع) و بهره‌گیری از نقش و رسالت اولیای الهی است.

امام‌جمعه تکاب اظهار داشت: بالاترین فخر و شرف برای نیروهای مسلح کشورمان این است که در مباحث تامین امنیت برابر سیره پیغمبر (ص) که در آن امنیت جامعه اسلامی مهم بوده، عمل می‌ شود و اکنون به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی مزیّن به این ویژگی‌ها است.
 
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه در خدمت مردم و در کنار مردم بودن از دیگر شاخصه‌های مهم نیروی انتظامی است، ادامه‌ داد: نیروهای مسلح ایران اسلامی در خدمت مردم و تکریم و تجلیل مردم هستند که براساس مکتب اسلام و اهل بیت(ع) و منظومه فکری مقام معظم رهبری جان خود را برای دین و ملت فدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه جان نثاری و خود گذشتگی‌ها و فداکاری‌ها در محضر الهی و امام زمان (عج) دارای ارزش و فضیلت است، اضافه کرد: براساس آموزه‌ها و دستورهای مهم دینی در کسب عظمت و شوکت در حوزه قدرت نظامی، نیروهای مسلح باید در اوج اقتدار باشند تا دشمنان اسلام مرعوب شوند.

۱۷ تا ۲۳ مهرماه هرسال به نام هفته گرامی‌داشت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده‌است.

 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha