توسعه هرمزگان برمبنای اقتصاد دریا در دستورکار است

بندرعباس- ایرنا- استاندار جدید هرمزگان گفت: توسعه استان بر مبنای دریا محوری و اقتصاد دریا و مردم پایه در دستورکار می باشد.

مهدی دوستی روز دوشنبه در آیین معرفی و تودیع استاندار هرمزگان که با حضور وزیر کشور در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، افزود: موج شکن های مردمی تجربه موفقی در زمینه اقتصاد دریا و مردم پایه در هرمزگان محسوب می‌شود و یک الگوی موفق در بهره‌برداری مردم از اقتصاد دریا است.

وی بیان داشت: وظیفه ما تسهیل گری و ایجاد بستر برای بهره‌برداری مردم از دریا است و باید قوانین لازم در این زمینه نیز تدوین و تصویب شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین تحول در این استان براساس تولید، گردشگری و تجارت را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

دوستی یادآورشد: حفاظت از محیط زیست نیز یک مساله اساسی است که باید مورد توجه باشد و در این راستا رفع مشکل فاضلاب بندرعباس و حفظ  محیط زیست دریا محور اصلی مدنظر است.

وی ادامه داد: برای تحول اساسی بویژه در ایجاد اشتغال، از صنایع فعال هرمزگان نیز انتظار می‌رود که زنجیره ارزش را در استان توسعه دهند و خوشه های تولیدی و خدماتی توسط  صنایع ایجاد شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به آشنایی خود با توانمندی‌های این استان بویژه در بخش نفت و کشتی ‌سازی اظهارداشت: امیدوارم در خدمت رسانی به مردم این منطقه مرزی به گونه‌ای عمل کنم که موجب رضایت مندی این بزرگواران شود.

دوستی همچنین با اشاره به نقش ورزش در غرور ملی و ایجاد اشتیاق و نشاط  در جامعه اظهارداشت: علاقه‌مند به توسعه ورزش این استان هستم و با استفاده از کمک جوانان، برنامه ویژه‌ای برای این ظرفیت خواهیم داشت.

وی بیان داشت: از قشرهای مختلف مردمی استان هرمزگان خواستار کمک برای ایجاد تحول در استان هستم تا توسعه هرمزگان در شاخص‌های مختلف رقم بخورد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: وظیفه ما برآورده کردن آرزوها و خواسته های مردم است و تمام توان خود را در این راستا به کار خواهم گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha