۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 84493993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار:تخلیه کالا در بندر شادگان شتاب گرفت

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۸
کد خبر: 84493993
فرماندار:تخلیه کالا در بندر شادگان شتاب گرفت

آبادان - ایرنا - سرپرست فرمانداری شادگان گفت: عملیات تخلیه کالا در بندر شادگان با استقرار ۲ دستگاه جرثقیل ۵۰ تنی شتاب بیشتری گرفته است.

امید صبری‌پور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن دعوت از تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی برای حضور در بندر تجاری شادگان افزود: بندر شادگان مکانی امن برای واردات و صادرات کالا، تخلیه سریع و نگهداری صحیح کالا، بارگیری با تجهیزات و کارگران مجرب و با تجربه است.

وی با بیان اینکه تمام مدیران اداره ها و دستگاههای اجرایی شهرستان و استان تصمیم به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان بومی دارند افزود: بندر شادگان با ۲ نوبت کاری برای سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری کالا برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست فرمانداری شادگان ،رضایت مندی تجار و بازرگانان را هدف سازمان و بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیریت بندر شادگان عنوان کرد و اظهار داشت: تخلیه و بارگیری زود هنگام شناورها از اولویت‌های بندر شادگان است و  برای نخستین بار در سال ۱۴۰۰ بر روی شناور کمیا یک، ۲ دستگاه جرثقیل مستقر و با سرعت بخشیدن به روند تخلیه، معطلی شناور در کنار اسکله کاهش می‌یابد.

بندر شادگان به عنوان هفتمین بندرتجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با سرمایه گذاری افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل و آغاز به کار کرد. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر ،۲پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن کالا در سال را دارد. رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از این بندر تجاری به شمار می آید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha