هماهنگی لازم برای رفع مشکل آموزشی روستای مرزی خراوی صورت گرفته است

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص کلیپ پخش شده در فضای مجازی تحت عنوان مشکلات روستای خراوی گفت: این منطقه در محدوده اختلاف مرزی بین هرمزگان و کرمان قرار دارد که هماهنگی لازم با فرمانداران رودان ومنوجان برای ارائه خدمات آموزشی به مردم این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان؛ علی رئوفی در این رابطه افزود: در خصوص کلیپ پخش شده در فضای مجازی تحت عنوان مشکلات روستای خراوی، باید گفت که روستای یادشده در محدوده مورد اختلاف بین استان هرمزگان و استان کرمان واقع گردیده است.

وی در همین خصوص بیان داشت: از لحاظ مرزهای تقسیماتی روستای خراوی در محدوده کرمان قرار دارد و مصوبه وزرات کشور، نیز  آن را به نام این استان می باشد ولی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و پوشش کوه های مرتفع هیچ امکان ارتباطی روستاهای یاد شده با کرمان وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: به علت نبود وجود راه دسترسی و تمایل مردم منطقه و سابقه قبلی تمامی خدمات از قدیم الایام به روستاهای یادشده توسط اداره ها و دستگاه های خدمات رسانی استان ( شهرستان رودان) انجام گرفته است.

رئوفی در خصوص پیگیری های صورت گرفته برای حل مشکل اختلاف مرزی روستای مرزی، تصریح کرد: در مکاتبه های متعدد با وزارت کشور و برگزاری نشست هایی با استان کرمان تلاش برای اصلاح مرز  انجام پذیرفته است که متاسفانه به دلیل وجود اختلافات دیرینه مرز تقسیماتی با استان کرمان و اینکه تدقیق و اصلاح مرز دارای روال طولانی و پیچیده ای بوده نیازمند مصوبه هیات دولت و وزارت کشور می باشد.

وی در همین خصوص گفت: در آخرین مکاتبه با وزارت کشور به شماره ( ۲۸۴۷۱/۲۱/۹۲ تاریخ چهارم شهریورماه ۱۴۰۰) مشکل آموزش و پرورش جهت تعیین تکلیف و اصلاح خطوط مرزی ارسال گردیده است و همچنین  پیشنهاد شده هماهنگی لازم بین فرمانداری منوجان ورودان تارفع مشکل مرزی برای آموزش کودکان انجام گردد.

روستای «خراوی» به خاطر قرار گیری در منطقه مرزی استان هرمزگان و کرمان، در تقسیمات کشوری سال ۷۶، به مناطق کرمان «به صورت اسمی» واگذار شد. ولی همه مراودات اداری و خدماتی ساکنان این روستا از جمله خدمات نهادهای حمایتی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، بیمه‌های خدمات درمانی و حتی مشارکت در انتخابات کشور با شهرستان رودان در استان هرمزگان انجام می‌شود.

این روستا هیچ راه ارتباطی با کرمان ندارد و اگر مسوولان کرمان بخواهند از این روستا بازدید کنند، باید از مسیر شهرستان رودان در استان هرمزگان عبور کنند، هر چند خود کرمانی‌ها مانند هرمزگانی‌ها، متوجه این موضوع نبودند که این روستا جزو استان کرمان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha