کنترل جدی در مراودات هرمزگان با کشورهای حوزه خلیج فارس صورت گیرد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: با توجه به نشانه‌های شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، باید کنترل و مراقبت جدی در مراودات استان با این کشورها صورت گیرد.

علی رئوفی شنبه شب در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان افزود: باید به طور جدی کنترل و مراقبت لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا در استان به خصوص با نظارت بیشتر بر سفرهای هوایی، دریایی از امارات و جلوگیری از رفت وآمد شناورهای غیرمجاز انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ شهر در خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند. هشدار داد: در موج قبلی شیوع کرونا، هرمزگان پس از این استان دچار پیک بیماری شد که از مردم می‌خواهیم برای جلوگیری از تکرار این موضوع، هشدارها را جدی بگیرند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اظهارداشت: استفاده از ماسک، ضدعفونی و شست وشوی منظم دست ها و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و اجتماعی باید همچنان رعایت شود و طبق نظریه جدید کارشناسان استفاده از ۲ ماسک برای پیشگیری بیشتر نیز بسیار موثر است.
رئوفی، با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: پرهیز و خودداری از تجمع‌ها به ویژه برگزار نکردن عروسی و ختم باید به طور جدی مورد توجه مردم باشد.
وی گفت: در حال حاضر شهرستان‌های میناب، جاسک، قشم، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند که ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه چهار در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.
جانشین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: همچنین در شهرستان‌های یادشده کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۲ سوم کارکنان انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه سایر شهرستان‌های هرمزگان در وضعیت آبی هستند، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود خودروهای پلاک غیربومی به بندرعباس همچنان ممنوع است و ممنوعیت رفت وآمد شبانه خودروهای مشمول از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد نیز در تمامی شهرستان‌ها اعمال می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha