نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: شهادت بالاتر از هر کار خیری است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: طبق فرمایش ائمه اطهار (ع)، بالاتر از هر کار خیری، کار خیر دیگری است تا اینکه شخص در راه خداوند به شهادت برسد و بالاتر از شهادت کار خیر دیگری وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز یکشنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان خوی، با تسلیت ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) افزود: مقام شهید در نزد خداوند به قدری است که تمامی ائمه اطهار (ع) آرزوی شهادت داشتند و برای خود و نزدیکان خود از خداوند طلب شهادت می کردند.

وی اضافه کرد: شهید به اندازه ای در نزد خداوند محبوب است که نیازی به غسل و کفن ندارد و با همان لباس رزم او را دفن می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: در قیامت شهید با همان لباس خونی و بدن زخمی محشور می شود تا همه بدانند این همان شخصی است که در راه دین جان خود را فدا کرده است.

وی بیان کرد: علاوه بر خود شهید، مدفن شهید نیز پاک و مقدس بوده که این مساله در زیارت وارث وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: به سبب مقدس بودن خون و مدفن شهید است که سجده بر تربت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سبب از بین رفتن حجاب های هفتگانه بین انسان و خداوند شده و سجده انسان به محضر خداوند می رسد.

وی گفت: هرکس به دین اسلام معرفت داشته و با معارف دین آشناست، در تمامی زندگی خود از خداوند طلب شهادت می کند.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا از مسائل با اهمیت بوده و مقام معظم رهبری در این خصوص زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را برابر با اجر شهادت عنوان کرده اند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: در کربلا هم اگر اهل بیت (ع) یاد و نام حضرت اباعبدالله (ع) را زنده نگه نمی داشتند، آثاری از قیام حضرت به مردم نمی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام حضرت امام حسین ( ع) سبب شده تا امروزه نام حضرت جهانی شده و کل دنیا حضرت اباعبدالله (ع) را بشناسند.

وی بیان کرد: مقام شهدا بسیار بالاست اما مقام علم و علما بالاتر از آن است چرا که براساس روایتی از امام صادق (ع) در قیامت مداد علمای واقعی دین را با خون شهدا مقایسه خواهند کرد و مداد علما سنگین تر از خون شهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس مقام روحانی و عالم دینی که در راه خداوند به شهادت می رسد، به مراتب بالاتر از سایر شهدا و علما خواهد بود که بنابراین یادواره ای که برای روحانیت شهید برگزار شده است، اهمیت بیشتری از سایر یادواره های شهدا دارد.

خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha