زنده نگهداشتن یاد شهدا رکن اساسی برای غلبه بر دشمنان است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه شهیدان از فضیلت والایی در آموزه‌های اسلامی برخوردارند و ما باید همواره قدردان ایثار این بزرگواران باشیم، گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا، رکن اساسی برای غلبه همیشگی ما بر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه‌شنبه در آیین یادواره شهدای روحانی فتح خرمشهر در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه افزود: طبق فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان والامقام در عرصه‌های مختلف یک وظیفه برای همه ماست و باید همه ما بر این امر اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقام شهیدان طبق آموزه‌های اسلامی بسیار والاست، اظهار کرد: این مقام به حدی برتر است که اگر هر کدام از انسان‌ها به آن شناخت داشته باشند، آرزوی شهادت آرزوی همیشگی آنان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: شهدایی که روحانی نیز بودند، مقام بسیار بالاتری دارند زیرا علاوه بر عرصه ایثار و از جان گذشتگی، در عرصه علم نیز تلاش داشته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: طبق آموزه‌های دینی و روایات صادره از ائمه معصومین (ع)، در قیامت مداد علما را با خون شهدا وزن می‌کنند و ارزش مداد علما از خون شهدا سنگین‌تر است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده شهدای روحانی عملیات بیت المقدس قدردانی شد.

آذربایجان غربی در عملیات بیت المقدس ۱۰۹ شهید و ۸۷ جانباز و آزاد تقدیم کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha