۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84488744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ولادت در کردستان ۲.۳ درصد کاهش یافت

سنندج - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۱ هزار و ۸۱۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش داشته است.

علی جوکار روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این مدت  ۶ هزار و ۵۷ نوزاد پسر و پنج هزار و ۷۵۷ نوزاد دختر در استان متولد شده است، اظهار داشت: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۵.۲ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ ولادت دختر حدود ۱۰۵ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

وی تعداد ولادت شهری را هشت هزار و ۴۲۳ مورد و روستایی را سه هزار و ۳۹۱ واقعه برشمرد و افزود: بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۲۹.۵ درصد بوده که میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده ۳۰.۱۵ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان فراوانی پنج اسم اول در پسران را به ترتیب محمد با ۳۱۵ مورد، آیهان ۲۳۰، آراد ۱۴۷، شاهان ۱۳۸ و هیراد با ۱۱۱ مورد نام برد و اضافه کرد: فراوانی پنج اسم اول در دختران نیز آنیا با ۲۳۸ مورد، نیلا ۹۳، سدنا ۸۶، باران ۷۹ و دلوین با ۷۶ مورد بوده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال چهار هزار و ۹۷۵ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

جوکار با اشاره به اینکه تعداد وفات ثبت شده در مردان ۲ هزار و ۸۱۸ مورد و در زنان ۲ هزار و ۱۵۷ واقعه بوده است، افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۰.۶ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده زنان حدود ۱۳۰ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۶.۳۶ سال و میانگین سن زنان فوت شده نیز ۶۹.۸۰ سال بوده است.

ثبت ۶ هزار و ۹۶۰ واقعه ازدواج در کردستان طی نیمه نخست امسال

وی میزان ازدواج ثبت شده در این مدت را ۶ هزار و ۹۶۰ واقعه اعلام کرد و گفت: از این میزان تعداد ازدواج شهری پنج هزار و ۶۷۲ مورد و روستایی یک هزار و ۲۸۸ واقعه بوده که میانگین سن ازدواج بار اول مردان ۲۷.۸۱ سال و در زنان ۲۳.۸۶ سال بوده است.

جوکار در خصوص وضعیت طلاق در استان هم گفت: امسال ۲ هزار و ۱۵۳ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که تعداد طلاق شهری یک هزار و ۸۳۷ و روستایی۳۱۶ واقعه بوده و میانگین سن طلاق بار اول در مردان ۳۵.۴۶ سال و در زنان ۳۱.۰۱ سال بوده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha