استاندار مازندران: نخستین  شهرک کارگاهی در ساری احداث می شود

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اشاره به این که گام های خوبی برای ایجاد صنایع بزرگ در استان گرفته شده است ، از احداث نخستین شهرک کارگاهی در ساری خبر داد. ‎

احمد حسین زادگان چهارشنبه شب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برگزار شد، گفت: اگرچه در مورد اهمیت صنعت و اینکه چرا صنعت در مازندران مورد انتطار مردم نیست دچار اختلاف نظر عملی و نظری هستیم و کماکان نگاه سنتی نسبت به صنعت وجود دارد اما بحمدالله با همگرایی و پیگیری و تلاش شبانه روزی توانستیم زمینه ایجاد صنایع بزرگ همچون پتروشیمی را فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: برای اینکه مازندران از ظرفیت برخورداری صنایع بزرگ محروم نشود، در ایجاد این صنایع ملاحظات و استانداردهای زیست محیطی را مدنظر قرار دادیم که در کشورهای توسعه یافته هم این مهم مشاهده می شود، بنابراین ایجاد صنایع بزرگ اتفاق خوبی است و به نوعی سد ایجاد صنایع بزرگ همچون پتروشیمی در استان شکسته شده است.

حسین زادگان اظهار کرد: این ادعا را داریم که در حوزه کشاورزی ، صنعت و گردشگری می توان چندین طرح بزرگ را به مرحله اجرا درآوریم لذا باید در این راستا نوع نگاه تغییر کند چرا که تغییر نگاه موجب جذب اعتبار و هموار شدن روند اجرا می شود.

وی گفت: سال گذشته شهرک بزرگ یکهزارو ۵۰ هکتاری در شهرستان بهشهر پیش بینی شده است که پیگیری های مناسبی در این خصوص صورت گرفت و سرمایه گذاری لازم در حال اجرایی و نهایی شدن است و همچنین توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن برق لازم این شهرک در دستور کار قرار دارد تا زیرساخت های لازم فراهم شود.

وی تصریح کرد: با مصوبه شورای برنامه ریزی پیشنهاد شرکت شهرک ها و مجمع نمایندگان مازندران، احداث اولین شهرک کارگاهی در مجاورت شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در شهرستان ساری مصوب شده است که اعتبار مشخصی برای این پروژه در نظر گرفته شد.

مازندران ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی به وصعت یکهزار و ۹۲۳ هکتار دارد. میانگین زمین هر شهرک صنعتی در این استان ۵۰ هکتار است که اغلب آن در مناطق مرکزی و شرق استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha