فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان:بندر شادگان نیازمند توسعه است

آبادان - ایرنا - فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان گفت: بندر شادگان برای ایجاد رونق اقتصادی نیازمند توسعه بیشتر است.

به گزارش ایرنا سردار حسن شاهوارپور روز چهارشنبه در بازدید از بندر شادگان بیان کرد: بنادر یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه استان خوزستان هستند و به عنوان شاهرگ حیاتی باید روز به روز رونق یابند.

وی نقش بنادر در اشتغال و تجارت را پررنگ  دانست و افزود: رفع مشکلات بنادر خوزستان به ویژه بندر شادگان در اولویت است تا موانع از سر راه بازرگانان برداشته شود.

سردار شاهوارپور با تاکید بر لزوم تامین امکانات و زیرساخت‌ های لازم در بندر شادگان گفت: برای رفع مشکلات این بندر نیاز به همکاری‌ بخش‌های مختلف و ادارات است؛ این بندر ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد و تلاش ما رونق این بندر است.

وی ادامه داد: اشتغال نیاز ضروری جوانان امروز است و مردم شادگان استحقاق این را دارند تا با رونق و توسعه این بندر، به اشتغال پایدار دست یابند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تمامی مجموعه‌های نظارتی از جمله سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی در تلاش برای رونق اقتصادی مردم در تلاش هستند.
وی افزود: بخش عمده اقتصاد مردم در خوزستان مربوط به تجارت است و تسهیل در روند آن از اولویت و اهداف مجموعه استان خوزستان است.

بندرشادگان به عنوان هفتمین بندرتجاری خوزستان در مساحتی حدود سه هکتار و با هزینه ای افزون بر ٤٠٠ میلیارد ریال از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکمیل شده است که در دولت گذشته فعالیت خود را آغاز کرد. 
این بندرتجاری مشتمل بر ۲پست اسکله از نوع شمع و عرشه بتنی به طول ١٠٣ متر و عرض ١٢ متر ،۲پل دسترسی است. 
این بندر محلی با عمق اسکله حداقل ۵.۵ متر در شرایط جزر و ظرفیت پذیرش شناورهای زیر پنج هزار تن، ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود ١٠٠ هزار تن در سال را دارد و رونق کسب و کار و تجارت در شهرستان شادگان از اهم اهداف بهره برداری از آن به شمار می آید.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خورستان واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha