۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84483068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف و گوترش درباره وضعیت افغانستان و سوریه گفت و گو کردند

مسکو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد و دو طرف درخصوص اوضاع افغانستان و مساله سوریه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از از خبرگزاری ریانووستی، لاوروف و گوترش در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

در این دیدار آخرین اوضاع افغانستان، مسائل سوریه و لیبی و بحران اوکراین مطرح و دو طرف درباره این موضوعات گفت و گو کردند.

وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل درخصوص موضوعات مربوط به همکاری های روسیه و این سازمان جهانی تبادل نظر و مذاکره کردند.  

در این دیدار مساله افغانستان باتوجه به وضعیت خاص این کشور پس از روی کار آمدن گروه طالبان و تمرکز جامعه جهانی بر مسائل این کشور در مرکز توجه قرار داشت.

وزرای امورخارجه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه ۲۳ ماه سپتامبر (اول مهر ماه)  در نشستی با حضور آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان، خواهان تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان شدند.

این نشست در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار و در آن پیرامون وضعیت افغانستان و لزوم ارائه کمک های بشردوستانه به این کشور و کشورهای پذیرنده پناهجویان افغان گفت و گو و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه صادره در خصوص این نشست گفته شد: مسائل مبرمِ در دستور کار شورای امنیت با تأکید بر وضعیت کنونی در افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شد: شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت فوری ارائه کمک های بشردوستانه به صورت بی وقفه به افغانستان و کشورهای پذیرنده پناهجویان افغان و غیرقابل قبول بودن گسترش تهدیدهای تروریستی و مواد مخدر در سراسر جهان تاکید کردند.

وزیر خارجه روسیه در این دیدار همچنین بر ضرورت جست وجوی پاسخ جمعی به چالش ها و تهدیدهای جاری با تکیه بر منشور سازمان ملل و سایر معیارهای حقوق بین الملل تأکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha