اعزام هفت تیم هلال احمر گلستان برای کمک به کنترل آتش‌سوزی جنگل کردکوی

گرگان - ایرنا - مدیرعامل هلال احمر گلستان گفت که هفت تیم امداد و نجات این جمعیت برای کنترل و کمک به مهار آتش‌سوزی جنگل کردکوی به ارتفاعات درازنوی این شهرستان و محدوده نزدیک به آتش اعزام شدند.

فرهاد میقانی شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال آتش سوزی ارتفاعات جنگلی درازنو کردکوی از ظهر دیروز پنجشنبه تاکنون ۱۸ نیروی عملیاتی از گرگان، کردکوی، پایگاه‌های امداد و نجات درازنو، بندرترکمن و آق قلا و تیم واکنش سریع برای پشتیبانی امدادی نیروهای عملیات اطفای حریق با هفت دستگاه خودروی امدادی در محل وقوع آتش مستقر شدند.

وی با بیان این که نیروهای اعزامی تاکنون به پنج نیروی مصدوم این حادثه خدمات درمانی ارائه کردند افزود: یکی از مصدومان مرد ۳۰ ساله‌ای بود که به دلیل شکستگی پای راست به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) کردکوی منتقل شد اما سایر مصدمان به صورت سرپایی مداوا شدند.

میقانی گفت: نیروهای عملیاتی دستگاه‌های مربوطه در حال خاموش کردن آتش هستند و نیروی‌های هلال احمر نیز تا مهار کامل آتش در منطقه حضور خواهند داشت.

همچنین رییس کل دادگستری گلستان گفت: عوامل انسانی موثر در آتش‌سوزی مناطق درازنوی کردکوی، پس از شناسایی در دادگاه صالحه محاکمه و به سزای اعمال‌شان خواهند رسید.

حیدر آسیابی اظهار داشت که پرونده ویژه آتش سوزی جنگل کردکوی تشکیل شده و بدون مماشات با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در همین پیوند دادستان کردکوی ماموریت دارد موضوع آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده جهان نما و منطقه درازنو را به صورت ویژه بررسی کرده و عاملان آن را شناسایی کند.

آسیابی با تاکید بر این که متخلفین در اسرع وقت به سزای اعمالشان خواهند رسید، خاطرنشان کرد:جنگل‌های هیرکانی، گنجینه و میراث کهن کشور است و آتش سوزی گسترده جنگل‌های منطقه حفاظت شده جهان نما در کمتر از یک ماه جای تاسف دارد.

به گزارش ایرنا بر اثر آتش سوزی که از ظهر دیروز پنجشنبه در مناطق جنگلی کردکوی آغاز شد تاکنون بیش از ۱۵۰ هکتار از عرصه های جنگلی این شهرستان طعمه حریق شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha