۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2651
کد خبر: 84474722
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سومین مرحله واکسیناسیون دام عشایر و روستاییان لالی آغاز شد

اهواز - ایرنا - مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی لالی با بیان اینکه واکسیناسیون دام عشایر و روستاییان این شهرستان از ابتدای سال شروع شده و همچنان در حال انجام است گفت: سومین مرحله واکسیناسیون دام این منطقه که از شهریورماه آغاز شده ادامه دارد.

منوچهر خدری میرقائد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : مرحله اول این طرح فروردین ماه با تزریق واکسن تب برفکی و تب مالت انجام شد.

وی افزود : در مرحله نخست ۳۰۰ راس از دام های سنگین و ۳۵ هزار راس دام سبک عشایر و روستاییان شهرستان لالی واکسینه شدند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهید مدافع حرم مهدی طهماسبی لالی ادامه داد : مرحله دوم این طرح خرداد ماه با سم پاشی جایگاه های دام در مناطق روستایی و عشایری برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام اجرا شد.

وی گفت: در مرحله سوم نیز که از شهریور ماه آغاز شده تاکنون ۶ هزار راس دام در ۹ روستای لالی واکسینه شدند و تا پایان شهریورماه جاری بیش از ۳۵ هزار راس دام سبک و ۷۰۰راس دام سنگین واکسینه می شوند.

خدری میرقائد افزود : این عملیات برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام و جلوگیری از مرگ و میر دام عشایر همچنین کمک به اقتصاد عشایر و روستائیان به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سازمان دامپزشکی در حال اجرا است.

شهرستان لالی در شمال خوزستان قرار دارد و مرکز آن در فاصله ۱۷۵ کیلومتری اهواز واقع است.

شهرستان لالی دارای حدود سه هزار خانوار عشایری با بیش از ۳۰۰ هزار راس دام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha