۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84472716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۸ انشعاب آب غیرمجاز در کردستان شناسایی شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۵
کد خبر: 84472716
۳۵۸ انشعاب آب غیرمجاز در کردستان شناسایی شد

سندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: امسال ۳۵۸ فقره انشعاب آب غیرمجاز در مناطق مختلف استان شناسایی و مجوز لازم دریافت کردند.

علیرضا تخت شاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته نیز ۹۶۱ فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرهای مختلف استان به ویژه در نواحی منفصل شهری قانونی و به مجاز تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲ میلیون مترمکعب آب شرب در کردستان به صورت غیرمجاز مصرف می‌شود، تاکید کرد: ۹۸ درصد انشعاب‌های غیرمجاز آب در کردستان مربوط به حاشیه‌ شهرهاست که انتظار داریم سریعتر برای تبدیل آن به مجاز اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: در صورت گزارش مردمی یا اطلاع ماموران این شرکت از وجود انشعاب و استفاده غیرمجاز از آب شرب، اقدام به جریمه و برخورد قانونی با صاحب انشعاب می‌کنند.

تخت شاهی اضافه کرد: خانوارهایی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند، برای تبدیل آن به مجاز، خارج از نوبت به بانک طرف قرارداد برای دریافت تسهیلات و یا پرداخت مبلغ آن به صورت اقساط کوتاه مدت معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: بدلیل عدم وصول درآمدهای حق انشعاب غیرمجاز و هزینه مصارف ماهانه، اختلال در برنامه‌ریزی توسعه تاسیسات و هزینه جبران کسری منابع آبی مشترکان قانونی، این شرکت متحمل خسارت‌ زیادی می‌شود.

تخت شاهی با بیان اینکه هدف شرکت آبفا بهره‌ مندی اقشار مختلف جامعه در سطح شهر و روستا از آب سالم و بهداشتی است، یادآور شد: نصب انشعاب غیرمجاز علاوه بر اینکه دست درازی به اموال عمومی محسوب شده، خلاف قانون و شرع اسلام است.

از مجموع یک هزار و ۶۷۷ روستای کردستان، یک هزار و ۱۲ روستا زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha