۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84471941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌نشانان رشت برای فصل بارندگی آماده شدند

۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84471941
آتش‌نشانان رشت برای فصل بارندگی آماده شدند

رشت - ایرنا - مانور آبگیری و آبرسانی از منابع روباز برای امدادرسانی در سیلاب های شهری امروز چهارشنبه در آستانه فرارسیدن هفتم مهر روز آتش‌نشان از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برگزار شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در حاشیه این مانور که در تالاب عینک برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: هر ساله قبل از هفتم مهر روز آتش نشان مانورهایی به منظور به نمایش گذاشتن امکانات، تجهیزات و نیروهای این سازمان برگزار می شود که مانور آبگیری و آبرسانی از منابع روزباز برای امدادرسانی در سیلاب های شهری نیز با این هدف برگزار شد.

شهرام مومنی افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارندگی و احتمال وقوع سیلاب های شهری نسبت به برگزاری مانور آبگیری و آبرسانی از منابع روباز اقدام شده است.

وی اظهار داشت: در این مانور دستگاه های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ویژه امدادرسانی در سیلاب های شهری شامل قایق های موتوری و موتور پمپ های آبگیری و استفاده آن توسط آتش نشانان به نمایش گذاشته شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به برخورداری این سازمان از ۸۹ دستگاه ماشین های سبک و سنگین گفت: از سال ۹۸ تعداد ۱۳ خودروی عملیاتی از جمله نردبان های ۴۲، ۴۴ و ۵۵ متری و خودروهای امداد و نجات به ناوگان خودرویی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اضافه شد.

وی با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری تامین منابع مالی به منظور تهیه تجهیزات مناسب و مورد نیاز برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت است، اظهار داشت: یک سری تجهیزات آتش نشانان این سازمان مصرفی است که باید جایگزین شود.

مومنی با اشاره به فعالیت نزدیک به ۴۰۰ نیرو در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: از این تعداد ۳۶۰ نیرو عملیاتی هستند ضمن اینکه سایر نیروها نیز سایر نیروهای عملیاتی توانایی امدادرسانی در مواقع نیاز را دارند.

شهر رشت دارای با جمعیت ثابت ۷۰۰ هزار نفر  و جمعیت شناور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha