حضور تیم دوچرخه‌سواری اردبیل در مسابقات کشوری و چند خبر کوتاه

اردبیل - ایرنا - اعزام تیم دوچرخه‌سواری به رقابت‌های قهرمانی کشور، حضور ۲ شاعر در بین نامزدهای جایزه ملی "حسین منزی" ، انتشار فراخوان ۳۵ طرح پژوهشی و کشف ۲ قبضه اسحله غیرمجاز از جمله عناوین خبرهای کوتاه از نقاط مختلف استان اردبیل در روز دوشنبه است.

حضور تیم دوچرخه‌سواری اردبیل در رقابت‌های قهرمانی کشور

به گزارش ایرنا، رئیس هیات دوچرخه‌سواری استان اردبیل از اعزام یک تیم به نمایندگی از این استان در رقابت‌های قهرمانی کشور خبرداد.

معصومه صمدیان اظهارکرد: پس از اعلان سهمیه استان اردبیل از سوی فدراسیون دوچرخه‌سواری ۲ نفر دوچرخه‌سوار به همراه یک مربی و یک سرپرست به مسابقات کشوری پیست آقایان (بزرگسالان) اعزام شدند.

وی با اشاره به آمادگی تیم دوچرخه‌سواری استان اردبیل افزود: نفرات اعزام شده به مسابقات کشوری از آمادگی کامل برخوردار بودند و امید می‌رود شاهد حضور آنها بر روی سکوهای قهرمانی باشیم.

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور که از ۲۱ شهریور به میزبانی تهران در پیست مجموعه ورزشی آزادی آغاز شده است، تا ۲۳ ماه جاری ادامه دارد.

نامزدی  ۲ هنرمند اردبیلی برای جایزه ملی غزل "حسین منزوی"

نامزدهای بخش غزل ترکی نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» اعلان شد که در بین افراد معرفی شده، نام مهدی میرزا رسول‌زاده از شهرستان اردبیل و ملاحت نادری از شهرستان خلخال به چشم می‌خورد.

این جایزه ملی به دبیری علمی اسماعیل امینی با همت استانداری زنجان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و مجمع انجمن‌های ادبی زنجان در ۲ زبان فارسی و ترکی در بخش‌های کتاب مجموعه غزل، تک اثر و پژوهش برگزار می‌شود.

"حسین منزوی" غزل‌سرای نامی متولد ۱۳۲۵ زنجان و متوفی به سال ۱۳۸۳ است و از جمله آثار وی می‌توان به با عشق در حوالی فاجعه، این ترک پارسی‌گوی (بررسی شعر شهریار)، از شوکران و شکر، عبور سیاوش از آتش، از ترمه و تغزل از کهربا و کافور، با عشق تاب می‌آورم شامل اشعار سپید و آزاد، به همین سادگی (مجموعه شعرهای سپید)، این کاغذین جامه مجموعه برگزیده اشعار کلاسیک، از خاموشی‌ها و فراموشی‌ها، حنجره زخمی تغزل دفتری از شعرهای آزاد و غزل‌های سروده شده، حیدربابا ترجمه نیمایی از منظومه حیدربابایه سلام اشاره کرد.

فراخوان برای ۳۵ طرح پژوهشی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تصویب و انتشار فراخوان ۳۵ عنوان طرح پژوهشی در این استان خبرداد.

داود شایقی در این زمینه تشریح کرد: فراخوان پژوهشی طرح‌های تحقیقاتی سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی استان از طریق دبیرخانه کارگروه آموزش،‌ پژوهش و فناوری ابلاغ شده است.

وی افزود: طی بررسی و نشست‌های کمیته پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل و کارگروه‌های ذی‌ربط، پس از پالایش ۱۵۹ عنوان طرح رسیده، ۳۵ عنوان طرح پژوهشی به تصویب رسیده و به فراخوان گذاشته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی مستقل، دستگاه‌های اجرایی و مراکز تولیدی همچنین اشخاص حقیقی از طریق مراکز و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی تا ۱۰ مهرماه فرصت دارند تا با حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد نسبت به تکمیل و ارسال کاربرگ تایید شده از سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در قالب لوح فشرده اقدام کنند.

وی از پژوهش به عنوان موثرترین عامل فرآیند توسعه جوامع یاد کرد و گفت: میزان تخصیص اعتبارهای پژوهشی در هر سال به تناسب ظرفیت استان‌ها و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در نظر گرفته می‌شود که به طور قطع در توسعه بخش‌های مختلف و به فعلیت رساندن قابلیت‌های آنها موثر و راه‌گشا خواهد بود.

کشف ۲ قبضه اسلحه شکاری قاچاق در خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: یک نفر شکارچی متخلف دستگیر و ۲ قبضه اسلحه قاچاق، لاشه یک سر خرگوش و سه قطعه کبک از متخلف کشف و ضبط شد.

امین شکوری مقدم افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست در پی دریافت گزارشی مردمی مبنی بر اقدام به شکار فردی بومی در مناطق آزاد با استفاده از اسلحه قاچاق، ضمن دریافت دستور قضایی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نسبت به بازرسی از محل سکونت متخلف اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه پرونده فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده است، بیان کرد: ماموران در جریان این بازرسی موفق به کشف ۲ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز به همراه لاشه یک سر خرگوش و سه قطعه کبک شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تاکید کرد: هر گونه حمل و نگهداری اسلحه قاچاق غیرقانونی است و با توجه به قرار گرفتن در فصل ممنوعه شکار، از دوست‌داران محیط زیست درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha