راه شناخت شهید آیت الله مدنی، شناسایی ابعاد شخصیتی اوست

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران درکنگره شهید آیت الله مدنی تأکید کرد: ما باید به عظمت وجود و ابعاد شخصیتی شهید مدنی، دستغیب، صدوقی، شهید سلیمانی‌ها و سایر شهدا پی ببریم تا متوجه راه آنان شویم، راهی که درآن به درجه‌ای رسیده بودندکه جان عزیزخود را با شهادت معاوضه کردند.

به گزارش ایرنا از «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری روز شنبه در دومین روز سفر به استان همدان با حضور در کنگره بزرگداشت شهید مدنی تصریح کرد: شر گریزی در انسان امری فطری است و شاخصه اصلی آدمی این است که خیرگزین باشد و انبیای الهی آمده‌اند که به انسان فطرت را یادآوری کنند.

وی،  شرک را عبادت طاغوت دانست و عنوان کرد: روزی که شهید مدنی در مقابل ظلم و ستم طاغوت ایستاد نشان داد از چه آگاهی، شعور و توانایی برخوردار است. یکی از تقدیرهای الهی این بود که امام (ره) از وجود و همراهی انسان‌های بزرگی چون شهید مدنی برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ما باید به عظمت وجود و ابعاد شخصیتی شهید مدنی، دستغیب، صدوقی، شهید سلیمانی‌ها و سایر شهدا پی ببریم تا متوجه راه آنان شویم، راهی که این بزرگان در آن به درجه‌ای رسیده بودند که جان عزیز خود را با شهادت معاوضه کردند.

حضور در گلزار مطهر شهدا و عطرافشانی مزار مطهر شهدا

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در ابتدای ورود به استان همدان با حضور در گلزار مطهر شهدا و عطرافشانی مزار مطهر شهدا با آرمان‌های این ستارگان آسمانی تجدید بیعت کرد.

وی پس از ادای احترام به مقام شهدا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و دومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی گفت: برای عرض ادب به ساحت شهدایی که همه عشق آن‌ها، انقلاب، اسلام و نجات مردم از زیر سلطه آمریکا بود به گلزار شهدا آمدیم و امروز به شهدا افتخار می‌کنیم و به آن‌ها می‌بالیم و خودمان را خدمتگزار شهدا می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: ارتقای معنوی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از رسالت‌های مهم است و یکی از رسالت‌هایی که مقام معظم رهبری بر دوش ما گذاشته است ارتقای معنوی خانواده‌های معظم شهدا است.

دیدار نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا

در پایان این دیدار خانواده‌شهیدان «هزاره»، برادر شهیدان «دوروزی» و شهید «ابراهیم حسنی» مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری همچنین با حضور در منازل شهیدان محمدحسن، صادق، احمد و محمدرضا حق‌گویان و شهیدان جعفر و باقر حجازی شهید گیوه‌کش و آزاده و جانباز سلطانی و جانباز مدافع حرم قلیچ خانی با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار کرد.

در این دیدارها حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده شهدا و ایثارگران و عرض تسلیت درگذشت مادر شهیدان «محمدحسن، احمد و محمدرضا حق‌گویان» و همسر شهید «حاج صادق حق‌گویان»، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس  را گرامی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران  ضمن تجلیل از صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: شهدا روح بلندی داشتند و در پیشگاه خداوند متعال و ملائک محشورند. شهدا انسان‌های بزرگ و متمایزی بودند که خداوند متعال با انتخاب آنان مزدشان را شهادت و مرگ درراه حق قرارداد.  

حجت‌الاسلام شکری افزود: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باخدای متعال معامله کردند و مزد این معامله نیز شهادت برای دلاور مردان عرصه جهاد و شهادت و صبر و شکیبایی برای خانواده‌های آنان است.

وی با بیان اینکه همه ما در مقابل شهدا، ایثارگران ‌و جانبازان و بزرگ‌منشی خانواده‌های آنان مسئول هستیم، عنوان کرد: باید هرچه در توان داریم به کار بگیریم تا بتوانیم تا حدودی دین خود را به آنان اعلام کنیم هرچند سختی‌هایی که این عزیزان کشیده‌اند با هیچ خدمتی قابل جبران نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha