۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84466176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گرگان: راه حل مشکلات افغانستان تشکیل حکومت مردمی است

گرگان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به جنگ داخلی افزون بر ۴۰ ساله افغانستان گفت که راه حل مشکلات این کشور، تشکیل حکومت مردمی و فراگیر است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: ۲۰ سال پیش آمریکا به بهانه حل مشکلات مردم وارد این کشور شد اما پس از گذشته ۲ دهه نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه به آن مشکلات گذشته افزود و این کشور را در چنین شرایطی ترک کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نتیجه حضور آمریکا در این کشور جز فقر، فلاکت، قتل و کشتار نبود و مردم این کشور به بهانه‌های مختلف به قتل  می‌رسیدند.

آیت‌الله نورمفیدی با تاکید بر سخت بودن شرایط افغانستان افزود: مردم جهان و افغانستان بدانند که جنگ راه حل مشکلات این کشور نیست و اگر این جنگ به هر شکلی ادامه داشته باشد بر حجم این آسیب ها افزوده خواهد شد.

امام جمعه گرگان گفت: یک گروه به تنهایی نمی‌تواند در افغانستان حکومت کند بلکه باید همه دست به دست دهند تا مشکلات برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از این خطبه به فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: فرار این افراد و حفر کانال در شرایطی که اسرائیل خود را غول نظامی و امنیتی منطقه می داند نشان داد که این رژیم آنگونه که ادعا می کند دارای ابهت نیست.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: این حرکت باید سرمشقی برای خاورمیانه باشد که در ناامیدی مطلق باز هم راه حلی پیدا می‌شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با گرامیداشت یاد آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله مدنی بااشاره به مشکلات کشور گفت: مشکلات اقتصادی، معیشتی، مسکن و سایر موارد بر مردم فشار آورده و انتظار داریم تا دولت در راستای تلاش‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف از جمله واردات واکسن، نسبت به رفع مشکلات مردم راه حل‌های اساسی در نظر بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha