مناطق هرمزگان برای جلوگیری از سویه های ویروس کرونا کتترل می‌شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: در تمامی نقاط مرزی و در جزیره ها و مناطق آزاد استان، نظارت و کنترل جدی بر رفت و آمدها صورت می‌گیرد تا به محض شناسایی سویه های جدید ویروس کرونا، با واکنش فعالانه از ورود آن به استان و کشور جلوگیری شود.

فریدون همتی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در هرمزگان، با توجه به تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا به استان‌های مرزی در راستای مراقبت و نظارت بیشتر بر رفت و آمد در مرزها برای جلوگیری از ورود سویه های جدید ویروس کرونا به کشور افزود: کمیته استانی این موضوع با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری فرمانداران در هرمزگان فعال شده است.
وی با بیان اینکه با افزایش حساسیت‌ها و رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی، میزان ابتلا به کرونا در هرمزگان، رو به کاهش است، بیان داشت: امیدواریم این رویه خوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بزرگوار ادامه داشته باشد و همچنان نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از دورهمی ها و نبود حضور در تجمع، توجه جدی داشته باشند.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: در پاساژها، اصناف، بازار و همه مشاغل نیز باید به طور جدی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود تا روند ویروس کرونا کاهشی باشد.
وی گفت: علاوه بر اینکه تعداد مراجعان سرپایی و فوت ناشی از کرونا در هرمزگان کاهش پیدا کرده است، تعداد فوتی نسبت به میانگین کشوری کمتر است که نشان دهنده کیفیت خوب درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از سوی پزشکان، پرستاران و کادر درمان در سراسر استان است.
همتی با اشاره به لزوم حفظ فضاها و مکان‌های جدید ایجاد شده برای بستری بیماران مبتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: با این کار، بیمارستان‌ها می‌توانند در راستای ماموریت های خود برای ارائه خدمات مطلوب در زمینه نیازهای تخصصی به مراجعان و بیماران غیر از کرونا، گام بردارند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha