۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
کد خبر: 84458564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات بخش بهداشت و درمان خلخال ۱۱۶ درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات امسال دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ ، درمانی خلخال ۱۱۶ برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ، سیدغنی نظری روز جمعه در نشستی با هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی خلخال افزود: با افزایش ۱۱۶ درصدی اعتبارات حوزه بهداشت و درمان مجموع اعتبارت دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال رسید. 

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم جایگاه شهرستان خلخال را از لحاظ ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کسب رضایتمندی هرچه بیشتر مردم ارتقا دهیم.

دکتر محمد مهرتک ، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ ، درمانی خلخال نیز با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی اظهارکرد: با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا و خستگی کادر درمان، تلاش می‌شود تا نیازهای اولیه حوزه بهداشت و درمان مردم شهرستان تامین و برآورده شود .

وی اظهارکرد: این شهرستان نیازمند حمایت مالی بیشتری برای تهیه امکانات جدید درمانی و ارتقای سطح خدمت بهداشتی و درمانی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال همچنین گفت: عملیات اجرایی پروژه ساخت و احداث ساختمان مستقل اورژانس در بیرون از بیمارستان این شهر آغاز شده و این محل بصورت مستقل عمل خواهد کرد.

دکتر مهرتک اظهارکرد: طرح استقلال اورژانس از بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر با احداث یک باب ساختمان ۲ طبقه با زیربنای ۲ هزار و ۹۰۰ مترمربع اجرا و عملیات اجرایی این پروژه از چندی پیش آغاز شده و برابر با برنامه زمان‌بندی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه برای اجرای این پروژه  ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان هزینه می‌شود، افزود: ساختمان اورژانس جدید با پیش‌بینی ۲۶ تخت و همچنین ایجاد آزمایشگاه و سونوگرافی با هداف آزادسازی فضای فعلی اورژانس در بیمارستان امام  اجرا می‌شود.

وی گفت: همچنین پروژه ساخت پانسیون پزشکان نیز که از سال گذشته برغم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر عدم تخصیص اعتبار متوقف شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته و تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از سرگرفته شده و این مجموعه ۱۲ واحدی تا زمستان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

در این جلسه اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال نیز از پیگیری معوقات تیم سلامت و همچنین ارتقای تجهیزات بیمارستانی،اقدام برای تهیه سی تی اسکن دوم بیمارستان امام خمینی (ره) ، راه‌اندازی پایگاه فوریت‌های جاده‌ای و تجهیز سالن و آزمایشگاه غذاو دارو از نماینده مردم منطقه در مجلس تقدیر کردند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha