احداث مجتمع دامداری برای شهر سیدآباد چناران ضروری است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌ بالای شهر سیدآباد در حوزه دامداری و پرواربندی و لزوم ساماندهی این واحدها، در صورت تامین زمین مناسب، متجمع دامپروری در این شهر ایجاد می‌شود.

محمدصادق معتمدیان که روز سه‌شنبه به شهرستان چناران سفر کرده است، در بازدید ار شهر سیدآباد افزود: این شهر یکی از ۱۶ شهر جدید التاسیس خراسان رضوی است که به زودی حکم شهردار آن نیز ابلاغ شده و شهرداری آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: به منظور تجهیز شهرداری جدید التاسیس سیدآباد، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز از سوی ادارات مربوطه تامین و به این شهر اختصاص خواهد یافت.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با هدف تعیین تکلیف دامداری ها در این شهرستان، تامین زمین به سرعت انجام می گیرد تا بتوان مجتمع دامپروری را به زودی تاسیس کرد و امید است بتوان سرمایه گذاری مناسبی در توسعه صنایع تبدیلی از محل دام های پرورش یافته این شهر ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مبلغ ۵ میلیادرد ریال نیز به عنوان کمک به شهر جدید التاسیس سیدآباد اختصاص می یابد.

معتمدیان ادامه داد: پس از واگذاری دامداری های سنتی و استقرار آنها در مجتمع دامپروری، اراضی آن که مربوط به خود اهالی شهر است ارزش افزوده پیدا می کند که می توان سرمایه گذاری مناسبی روی این اراضی داشت.

وی همچنین بازنگری طرح هادی روستایی در شهر سیدآباد را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد که این طرح هرچه سریعتر اجرا و منجر به بهسازی و زیباسازی شهر شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه شهرهای استان به جز دو شهر جدیدالتاسیس، از شبکه گازرسانی برخوردارند، افزود: تا پایان سال آینده گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی انجام می شود.

وی همچنین بر آمادگی مجموعه نهادهای استان برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در خصوص سرمایه‌گذاری در حوزه بوم گردی، صنعت گردشگری و طرحهایی که دارای توجیه اقتصادی و اشتغال زایی مناسب باشند، تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی با قول مساعد نسبت به تامین زمین برای ساخت زمین چمن ورزشی برای مردم سیدآباد، وعده داد این زمین تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد و افزود: در نشست جمع‌بندی سفر به شهرستان چناران در خصوص ارتقای شاخص های درمانی و ایجاد مراکز جدید بهداشت و درمان تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس شورای شهر سیدآباد نیز در این دیدار ایجاد رشته‌های نظری در دبیرستانها، تکمیل پروژه آبرسانی به سیدآباد، توجه به کشاورزان و پرداخت خسارت بابت خشکسالی، ایجاد ساختمانی برای بخشداری، ایجاد سالن ورزشی ویژه بانوان، تخصیص اعتبار ویژه سالانه به این شهر، ایجاد کتابخانه عمومی، بهسازی و روکش آسفالت معبر اصلی و ورودی شهر سیدآباد، طراحی و اجرای میدان و تامین روشنایی معبر اصلی این شهر را خواستار شد.

استاندار خراسان رضوی در این سفر دستور ارائه خدمات توانبخشی و تامین مسکن به یک خانواده دارای سه معلول در شهر سیدآباد را صادر کرد.

دستور استاندار برای تامین مسکن یک خانواده نیازمند روستایی 

استاندار خراسان رضوی در روستای فیض آباد چناران، دستور فوری برای ساخت یک باب منزل مسکونی برای یک خانواده نیازمند و فاقد مسکن این روستا صادر کرد.

معتمدیان در جریان سفر یکروزه خود به شهرستان چناران وقتی در گفتگوی نزدیک با مردم فیض آباد، از اسکان هشت ساله یک خانواده محروم در مسجد روستا آگاهی یافت دستور ساخت فوری یک باب منزل مسکونی برای این خانواده را داد.

بر اساس اظهارات اهالی روستا، منزل این خانواده روستایی، هشت سال پیش بر اثر وقوع سیل تخریب شده بود که از آن زمان تاکنون آنان به دلیل ناتوانی در ساخت خانه، در مسجد سکنی گزیده بودند.

روستای فیض آباد با حدود ۱۶۰ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان چناران واقع است.

استاندار خراسان رضوی امروز سه شنبه در سفر یک روزه به شهرستان چناران علاوه بر بازدید از روستاهای محروم فیض آباد و محمدآباد و شهرهای رادکان و سیدآباد، واحد تولیدی فولاد رهام خراسان را در این شهرستان افتتاح خواهد کرد.

شهرستان چناران در فاصله ۶۹ کیلومتری کلانشهر مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha