۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84449724
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرانسه: شاید دیگر نتوانیم افراد خود را از افغانستان خارج کنیم

تهران- ایرنا- ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه چند روز پیش از ضرب الاجل خروج تبعه‌های خارجی از افغانستان، اعلام کرد که شاید پاریس از فردا قادر به خارج کردن افراد خود از افغانستان نباشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاستکس در آستانه ضرب الاجل خروج از افغانستان در روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) احتمال داد که پاریس از روز جمعه دیگر قادر به خارج کردن افراد خود از کابل نباشد.

این درحالی است که به گفته یک مقام وزارت خارجه فرانسه قرار بود این کشور عملیات تخلیه نیروهای خود را امروز ۴ شهریور به پایان برساند. دو روز گذشته نیکولاس روش مقام ارشد وزارت خارجه فرانسه به نخست وزیر کشورش در حضور خبرنگاران اعلام کرد: درصورتی که ایالات متحده طبق مهلت پیش بینی شده (۳۱ اوت/۹ شهریور) عملیات خروج نهایی نیروهای خود از افغانستان را به پایان برساند، فرانسه نیز به عملیات تخلیه نیروهای خود تا روز (پنجشنبه  ۲۶ اوت/ ۴ شهریور) پایان می دهد.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه دوشنبه گذشته هنگام حضور در پایگاه هوایی الظفره در ۳۰ کیلومتری ابوظبی پایتخت امارات از مهلت تعیین شده از سوی ایالات متحده ( ۳۱ اوت/ ۹ شهریور) برای خروج نیروها از افغانستان ابراز نگرانی کرده و تمدید این مهلت را ضروری دانسته بود.  

گروه طالبان به نیروهای آمریکایی در افغانستان هشدار داد که روز ۳۱ اوت ضرب الاجل آن ها برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان است و پس از آن تاریخ، طالبان علیه حضور اشغالگرانه آمریکا اقدامات عملی انجام خواهند داد. 

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. در هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و سرانجام ۲۴ مرداد وارد کابل شد و دولت محمد اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha