۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1427
کد خبر: 84448790
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲ طرح هفته دولت در چرداول افتتاح و کلنگ زنی می شود

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84448790
۱۲ طرح هفته دولت در چرداول افتتاح و کلنگ زنی می شود

ایلام - ایرنا - فرماندار چرداول گفت: هفته دولت ۱۲ پروژه عمرانی و خدماتی در این شهرستان کلنگ زنی و یا افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، سعیدرضا کریمیان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری اظهار داشت: از این تعداد طرح ۱۰ پروژه به بهره برداری و ۲ پروژه نیز کلنگ زنی می شود که برای پروژه های افتتاحی ۲۱۰ میلیارد ریال و همچنین طرح های کلنگ زنی ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و یا خواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه های هفته دولت در زمینه های فرهنگی، آموزشی، راه، اشتغالزایی، آسفالت، جهاد کشاورزی و توسعه شهری و روستایی است. 

فرماندار چرداول مهمترین این پروژه ها را روکش آسفالت راه های شهرستان، مجتمع پرواربندی ۲۰۰ راسی، طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید، سالن جلسات مجتمع ارشاد اسلامی، طرح های بنیاد مسکن و پروژه های شهرداری ها و دهیاری ها عنوان کرد.

کریمیان ضمن تقدیر از اجرای برنامه های اشتغالزایی توسط بنیاد برکت، کمیته امداد امام و صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: با بهره برداری این طرح ها زمینه اشتغال مستقیم ۳۱۲ نفر فراهم شده که از این نهادهای خدمات رسان می خواهیم برنامه های کوتاه مدت و کارآفرین که باعث شغل برای جوانان می شود، در اولویت کاری قرار دهند.

فرماندار یادآور شد: طی یکسال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای ۶۵ طرح و پروژه در این شهرستان هزینه شده که این طرح ها از رشد فیزیکی بین پنج تا ۹۵ درصد برخوردار هستند و برای تکمیل نهایی آن ها به نگاه ویژه دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیازمندیم.

وی افزود: برای توسعه زیر ساخت ها و عمران شهرستان چرداول چند برنامه مهم همچون ساخت سد چناره، ارتقای آسمان آباد به بخش، چهارخطه جاده اصلی آسمان آباد، جاده سرابله - تنگ قیر، جاده سرتنگ علیمرادخانی، جاده شله کش به حمیل و جاده موشکان به شباب در اولویت ویژه قرار دارد.

رییس شورای اداری و ستاد کرونای چرداول به موضوع کرونا نیز اشاره کرد و گفت: وضعیت این شهرستان در موضوع کرونا قرمز است و هر روز شاهد رشد آمار مبتلایان و بستری ها هستیم و از مردم درخواست داریم برای عبور از این پیک خطرناک دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. 

کریمیان با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) سرابله به بیماران مبتلا به کرونا از چرداول، سیروان و هلیلان خدمات رسانی می کند از واکسینه کردن ۳۵ درصد از جمعیت مردم چرداول در دوز اول واکسن کرونا خبر داد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha