فسادستیزی و کارآمدی در برنامه‌های وزیران پیشنهادی قرار دارد

تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوی مجلس گفت: جوانگرایی، کارآمدی، فسادستیزی، تخصص، روحیه انقلابی، هماهنگی، مردمی بودن در سوابق همه عزیزان است و این از قوت پژوهش‌محوری و آینده‌نگری است.

به گزارش ایرنا، سید محمود مولوی روز شنبه در جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی در موافق با کلیات برنامه پیشنهادی دولت با قدردانی از رییس مجلس که با یک کار ابتکاری و زیبا توانستند در نشست‌هایی با وزیران پیشنهادی بتوانیم برنامه‌ها را با دقت مورد ارزیابی قرار دهیم، گفت:‌ از آیت‌الله رییسی برای انتصاب مخبر به نمایندگی از استان خوزستان صمیمانه قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: با مطالعه کارنامه سوابق سیاسی و اجرایی وزیران پیشنهادی به این نتیجه می‌رسیم که رییس جمهوری در انتخاب و جمع‌بندی این کابینه در شناسایی، فرآیند و هم در نتیجه‌گیری بسیار تلاش کرده‌اند.

مولوی تصریح کرد: دولت گذشته وضعیت را به نحوی تحویل آقای رییسی داد که افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، نرخ بالای بیکاری، نرخ بالای تورم، شرایط بد آب آشامیدنی، اوضاع وخیم گسترش کرونا، ادامه تحریم‌های ظالمانه و وضعیت نامناسب معیشتی مردم بود.

وی عنوان کرد: آقای رییسی در برنامه اعلامی در کابینه و وزیران پیشنهادی دو رویکرد اساسی را دنبال کردند. همکار ما که مخالف صحبت کردند فرمودند در برنامه ورود نکردند در بحث فسادستیزی ورود نکردند، اگر کمی مطالعه می‌کردند به این نتایج می‌رسیدند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوی مجلس بیان کرد: حوزه اساسی‌ای را که آقای رییسی دنبال می‌کنند، معیشت مردم که در اکثر برنامه‌ها خصوصا وزرای پیشنهادی در حوزه اقتصادی دیده می‌شد.

مولوی گفت: نکته دوم تقویت سرمایه و اعتماد اجتماعی است، موضوعی که الان آقای رییسی و دولت ایشان دنبال می‌کنند این است که می‌خواهند سرمایه‌های اجتماعی را برگرداند که در این زمینه صدمه دیده‌ایم. طبیعی است در بررسی کابینه‌ها همیشه به همین شکل بوده و ممکن است وزیری رای نیاید اما کابینه با قوت و قدرت کارش را ادامه خواهد داد. عزیزانی که معرفی شدند افرادی، متخصص باتجربه و متناسب با اهداف هستند.

وی ادامه داد: این نکته بسیار مهم و اساسی است که یک وزیر همراه با کابینه و سیاست‌های وزیر حرکت کند. خوشبختانه کمترین نفر ۴۰ سال و مسن‌ترین نفر ۶۰ سال دارد میانگین کابینه آقای رییسی ۵۳ سال است و نسبت به کابینه‌های دیگر جوانتر است.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: ایشان رویکردی که در بیانیه گام دوم تاکید شده بود و با دقت، صراحت و ظرافت انجام داده‌اند. علاوه بر این جوانگرایی، کارآمدی، فسادستیزی، تخصص، روحیه انقلابی، هماهنگی، مردمی بودن در سوابق همه عزیزان است و این از قوت پژوهش‌محوری و آینده‌نگری است.

مولوی بیان کرد: نگرش عملیاتی، گره‌گشایی، امیدآفرینی و انطباق معاونت نظارت مجلس کار شایسته‌ای انجام داد که من در اینجا وظیفه می‌دانم قدردانی کنم از مقایسه‌ای که انجام داد. با شرح وظایف وزارتخانه‌ها، سند تحول، اسناد بالادستی و برنامه ششم اکثر وزیرانی که پیشنهاد شده‌اند همه میانگین بالا را گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: این نشان دهنده رویکرد آقای رییسی است رویکرد برنامه‌ریزی متناسب با فرهنگ و رویکرد برنامه‌ریزی متناسب با نیاز مردم است و این بخشی از ویژگی‌های این کابینه است.

نماینده مردم آبادان در مجلس خاطرنشان کرد: آقای رییسی در مطالباشان اشاره کردند که از دخالت در بازار به نظارت در بازار، تنظیم تسهیل‌گرایی، رویکرد اقتصادی نوین با تکیه بر دانش‌بنیان، برعکس آنکه سیستم سنتی را دنبال می‌کردند. این کابینه با مردمی بودن، انقلابی بودن و با برنامه‌اش موجب پیشرفت خواهد شد.

مولوی خطاب به آیت‌الله رییسی گفت: نوک پیکان تولید، کارگران عزیز هستند تقاضا می‌کنم ساماندهی کارگران را در اولویت کار قرار دهید. رتبه‌بندی معلمان انتظاری است که معلمان سال‌ها منتظر آن هستند.

وی در مورد خوزستان خطاب به رییسی گفت:‌ لایروبی اروندرود نیاز کشور است نه فقط خوزستان، ساماندهی مناطق آزاد نیاز کشور است نه خوزستان. خوزستان یکپارچه است، منسجم است شمال خوزستان سنوات گذشته خواستند در استان شوند مردم راضی نبودند، شرق خوزستان خواستند استان شوند مردم راضی نبودند. خیلی تلاش کردم تا قبل از اینکه اینجا تشریف بیاورید به مردم شریف ایران ثابت کنم که جنوب هم نمی‌خواهد استان شود و خوزستان یکپارچه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha