۲۷ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84441630
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلی در توزیع داروی کرونایی در آذربایجان غربی وجود ندارد

ارومیه- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: مشکلی در توزیع داروی "فاویپیراویر" تجویز شده برای بیماران کرونایی در  استان وجود ندارد.

جلال غفارزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و آغاز پیک پنجم در هفته های گذشته و افزایش آمار بیماران مبتلا به بیماری و تجویز پزشکان به داروی فاویپیراویر در حالت سرپایی در طول چند روز اخیر این دارو با کمبود در داروخانه های سطح استان مواجه شد. 

وی اضافه کرد: با تلاش و پیگیری کارشناسان حوزه دارو، خوشبختانه در حال حاضر داروی فاویپیراویر در سطح داروخانه های منتخب عرضه شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: بیماران به جهت جلوگیری از سردرگمی و صرف زمان برای پیدا کردن دارو می توانند بعد از تماس با کارشناسان مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم (DPIC) سامانه ۱۹۰ از لیست داروخانه های منتخب توزیع کننده فاویپیراویر مطلع شوند.

غفارزاده از شهروندان خواست که از تجمع مقابل داروخانه ها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود هزار و ۳۰۰ نفر بیمار سرپایی بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha