امام‌جمعه یزد: ایثار مدافعان حرم تداوم راه شهدای کربلاست

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: مقاومت و ایستادگی شهدای مدافع حرم در برابر دشمنان اسلام، حرکت در مسیر امام‌حسین(ع) و تداوم مرام شهیدان کربلاست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روزیکشنبه در دیدار با خانواده‌های هشت شهید مدافع حرم استان با اشاره به مقام شامخ شهدا، افزود: پاداش شهیدان و خانواده‌های معزز آنها نزد خداوند محفوظ است و حضرت حق خود برای دادن پاداش به شهدا وعده کرد.

وی دامه داد: زندگی دنیوی گذراست و اگر انسان با اعمال و نیت خود جایگاه اخروی فراهم کند، ارزشمند است زیرا انسان برای ماندن در این دنیا خلق نشد و زندگی دنیوی مقدمه‌ای برای آبادانی زندگی اخروی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد تاکید کرد: در نظام اسلامی همه موظف به خدمت و تلاش برای تقویت دین و رسیدن به کمال هستند و اگر حرکت انسان در طول زندگی در این مسیر باشد توانسته است رضایت خدا را جلب کند.

امام جمعه یزد ادامه داد: شهدا برای هدایت و سعادت انسان‌ها و برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و خود را فدا کردند و ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم.

ناصری یزدی بیان کرد: تلاش برای رشد علمی، تقویت اخلاق مردم، حل مشکلات جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی ارزشمند است و اگر همه این ها را برای رضای خدا انجام دهیم رستگار خواهیم شد.

وی تصریح کرد: آباد کردن دنیا منافاتی با رستگاری و کمال و آبادانی زندگی اخروی ندارد اما هدف نباید گم شود و اگر هدف خدا باشد در مسیر کمال قدم برداشته ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اظهار کرد: باید دست در دست هم برای رضای خدا در کنار هم باشیم و همه قدرت و توان خود را به کار بگیریم تا نظام اسلامی برقرار باشد و مردم راه راست را پیدا کنند و به سمت حق و حقیقت حرکت کنند.

ناصری افزود: هر یک از ما باید به هر شکلی که می‌توانیم وارد میدان شویم، یکی در میدان نبرد، مبارزه با دشمنان متجاوز و مقابله با آنها را بر می‌گزیند و دیگری در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و علمی حرکت می‌کند که همه اینها ارزشمند است.

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۱۸ مرداد سالروز شهادت شهید حججی روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامگذاری شد.

این شهید بزرگوار در سوریه از سوی گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید. 

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha