٢ روز تا تکمیل ظرفیت بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود در کرونا باقی است

شاهرود - ایرنا - رییس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود با اشاره به بستری بودن ۲۷۵ بیمار کووید۱۹ در این بیمارستان، گفت: روند بستری‌های کرونا به شکلی است که تا تکمیل ظرفیت تخت‌های این مرکز فقط ۲ روز دیگر مهلت وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ناصر مقربیان شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه اکنون شاهد سیر صعودی ابتلا، بستری و فوت در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستیم، به رسانه ها افزود: ظرفیت تخت های بیمارستان امام حسین(ع) ۳۵۰ تخت است و تا تکمیل این ظرفیت با توجه به بستری های روزانه این مرکز فقط ۲ روز دیگر مهلت داریم.

وی میانگین بستری روزانه در این بیمارستان را ۵۰ بیمار کووید۱۹ عنوان و تصریح کرد: روزانه به طور میانگین ۳۰ بیمار بهبود می‌یابند و ترخیص می شوند.

مقربیان با اشاره به اینکه بیماران کرونایی با گروه سنی پایین از جمله اطفال به بیمارستان بهار اعزام می شوند، ابراز داشت: موارد ابتلا در موج پنجم همه گیری بیشتر سنین زیر ۴۰ سال هستند که با حال بد مراجعه می‌کنند و بستری می شوند. 

رییس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود با بیان اینکه اکنون ۳۵ تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند، ادامه داد: شهروندان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و اصول پیشگیری کادر درمان را در این موج همه گیری متفاوت یاری کنند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۵۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۶ هزار و ۲۱۵ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۹۳۸ تن از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ تن رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha