اولویت بندی گروه‌های هدف تزریق واکسن در سطح ملی تعیین می‌شود

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: اولویت بندی گروه های هدف تزریق واکسن در سطح ملی تعیین می شود و دانشگاه های علوم پزشکی نقشی در این زمینه ندارند.

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه یکشنبه با بیان اینکه طی چند روز گذشته ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی روند صعودی با سرعت ثابت را داشته است افزود: دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادها از هرگونه مکاتبه، مراجعه و مطالبه تزریق واکسن از دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت و درمان پرهیز کنند چرا که دانشگاه های علوم پزشکی در سطح ملی برای اجرای واکسیناسیون سیاست گذاری شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۱ هزار دُز واکسن در شرق استان سمنان برای گروه های هدف تزریق شده است، تصریح کرد: متولیان هر رسته شغلی چنانچه می خواهند در اولویت گروه های هدف قرار گیرند باید توسط سازمان مرکزی و وزارتخانه های مربوطه با ستاد ملی کرونا پیگیری و رایزنی کنند.

چمن با اشاره به اینکه هم اکنون گروه های هدف شغلی و سنی بی شماری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند، اظهار داشت: توزیع واکسن در سطح کشور متناسب با اعلام و ابلاغ این آمار نیست و این امر همکاران ما را با چالش اساسی مواجه کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته بیماران کرونایی بستری شدند، ابراز داشت: در شبانه روز گذشته پاسخ ۱۶۰ نمونه آزمایشگاهی در شهرستان های شاهرود و میامی مثبت اعلام شد.

بیمارستان های امام حسین (ع) و بهار شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۶۸۴ تن طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند، مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ تن رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha