خبرنگاران فعال حوزه بسیج مهریز تجلیل شدند

۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۴
کد خبر: 84433095
خبرنگاران فعال حوزه بسیج مهریز تجلیل شدند

یزد- ایرنا- شماری از خبرنگاران فعال بسیجی مهریز روز سه‌شنبه با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان و جمعی از مسوولان این نهاد تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) ، گفت: کار اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و صادقانه در رسانه‌های گروهی برای فرهنگ‌سازی جزو وظایف اصلی خبرنگاران است .

وی با قدردانی از همکاری و فعالیت خبرنگاران شهرستان با مجموعه بسیج ادامه افزود: کار اطلاع‌رسانی با در نظر گرفتن عامل سرعت و همراه با دقت و رعایت امانت  در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی است که همراه با صداقت صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه دشمنان ، نظام و انقلاب را با هجمه فرهنگی و رسانه‌ای خود تضعیف می‌کنند ، اظهار کرد: کار اصلی اصحاب رسانه است که با بررسی شرایط تمامی تلاش خود را برای خنثی‌کردن دسایس استکبارجهانی به خصوص در حوزه فرهنگی انجام دهند.

فاتحی تصریح کرد: مجموعه بسیج و سپاه همواره قدردان اقدام موثر خبرنگاران است و نه تنها یک روز بلکه همه ایام متعلق به خبرنگاران است و باید مردم و مسوولان در عمل نسبت به تکریم فعالان این عرصه مهم اقدام کنند که این کار آنها رسالتی مهم است .

در این مراسم با اهدا لوح سپاس از زحمات جمعی از خبرنگاران فعال قدردانی شد و شهرستان مهریز ۱۵ خبرنگار دارد.  

شهید محمود صارمی در خرداد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد بعد از اخذ دیپلم و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا به تهران مهاجرت کرد، بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند،  مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

محمود در سال ۱۳۷۰ مشغول به همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران شد،  در سال ۱۳۷۱ در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد. در سال  ۱۳۷۵ به عنوان مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف مرکز اسان بلخ واقع در شمال افعانستان انتخاب شد و ۲ سال بعد در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان کشته شد.

در این روز صارمی خبرنگار ایرنا به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.  

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha