۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84429225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۴ میلیارد ریال کتاب درطرح تابستانه کردستان به فروش رفت

سنندج-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال کتاب در طرح تابستانه کتاب توسط ۵۵ کتابفروشی استان به فروش رفته است.

عبیدالله رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح تابستانه کتاب از ۹ تا ۱۵ مرداد در این استان همزمان با سراسر کشور به اجرا درآمد، اظهار داشت: ۵۵ کتابفروشی استان در این طرح مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه کردستان در این طرح از لحاظ تعداد و مبلغ فروش کتاب جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده است، اضافه کرد: ۱۴ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۴۰ ریال کتاب در این تعداد کتابفروشی به فروش رسید.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان  تعداد جلد کتاب فروخته شده در این طرح را ۱۳ هزار و ۲۵۳ جلد اعلام کرد و افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران و تهران براساس تعداد کتاب جزو پرفروش ترین ها بودند.

رستمی با بیان اینکه کتاب‌ها در این طرح با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه شد، اظهار داشت: در این طرح سقف خرید کتاب در این دوره برای هر نفر براساس کُد ملی سه میلیون ریال بود.

مردم استان کردستان در طرح بهارانه کتاب امسال ۱۰ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۳۵۱ ریال کتاب خریدند و از این لحاظ جزو چند استان‌ برتر کشور بودند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران  کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha