درخشش تالاخادزه در سرزمین آفتاب

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۷
کد خبر: 84426210
درخشش تالاخادزه در سرزمین آفتاب

تهران- ایرنا- ملی‌پوش گرجستانی دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رقابت‌های وزنه‌برداری المپیک توکیو با ثبت مجموع ۴۸۸ کیلوگرم یک گام دیگر به سمت ماندگاری برداشت.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دسته فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک با قدرت‌نمایی «لاشاتالاخادزه» غول گرجستانی به پایان رسید. وی در آوردگاه توکیو موفق شد با مهار ۲۲۳ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۶۵ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۸۸ کیلوگرم را به نام خود ثبت کند و به دومین مدال طلا خود در المپیک رسید.

وی با این وزنه ها تمام رکوردهای موجود دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد. تالاخادزه پیش از این در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ وزنه‌برداری جهان در کشور تایلند موفق به مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۶۴ کیلوگرم در دوضرب شده بود. همچنین لاشا تالاخادزه در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۱ اروپا که در گرجستان برگزار شد با مهار وزنه ۲۲۲ کیلوگرم یک رکورد دیگر را به نام خود کرد. وی در مجموع نیز با ثبت ۲۸۵ کیلوگرم رکورد جهانی این دسته را نیز تغییر داد. 

تالاخادزه که در المپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب مدال طلا شده بود در پنج سال گذشته تمام رکوردهای موجود در وزنه‌برداری را از آن خود کرد. 

وی در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ وزنه برداری جهان با مهار ۲۶۴ کیلوگرم به سلطه ۱۵ ساله حسین رضازاده در دسته فوق سنگین پایان داد. 

در رقابت‌های دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداری بازی‌های المپیک هفت وزنه‌بردار حضور داشتند و علی داودی از ایران موفق شد با ثبت رکورد ۴۴۱ کیلوگرم به مدال نقره برسد. مدال برنز نیز به اسد سوریه ای رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha