رویدادهای مهم خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (۱۹ تا ۲۵ تیر) رویدادهای خبری متنوعی پشت سرگذاشت که از جمله آنها می توان به قرمز شدن شرایط کرونایی در کنگاور، سفر رئیس پلیس فتا کشور به کرمانشاه و تزریق مرغ به بازار برای رفع کمبودها اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته اعلام رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مبنی بر انجام پنج هزار و ۸۷۹ ماموریت کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون بود.

دکتر «هومن رفیعی» افزود: پرسنل و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ با مراجعه به منازل بیماران مبتلا به کرونا آنها را به بیمارستان ها منتقل می کنند و در این مرحله حالت فیلترینگ برای کادر درمان و بیمارستان را دارند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از پرسنل اورژانس۱۱۵ کرمانشاه به ویروس کرونا مبتلا شدند، توضیح داد: گاهی اوقات در ماموریت های این دوران می بینیم بیمار دچار حمله قلبی را گزارش می کنند و پرسنل به خیال اینکه طرف مشکل قلبی دارد به احیا اقدام می کند، اما بعداز انتقال به بیمارستان متوجه می شویم طرف علاوه بر بیماری قلبی، کرونا نیز گرفته و پرسنل اورژانش نیز نمی دانستند و مبتلا شدند.

۱۰میلیون مترمکعب آب به باغات اورامانات اختصاص یافت

استاندار کرمانشاه از اختصاص ۱۰ میلیون متر مکعب آب به باغات منطقه اورامانات خبر داد و از مدیران جهاد کشاورزی و آب و منطقه ای استان خواست تا این موضوع را به صورت جدی دنبال کنند.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وقوع خشکسالی و کاهش محسوس بارش ها باعث شده تا خیلی از باغات منطقه اورامانات در آستانه خشک شدن قرار گیرد.

وی با اشاره به صدور مجوز اختصاص ۱۰ میلیون متر مکعب آب برای شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، افزود: دستگاه های مسوول مانند جهاد کشاورزی و آب منطقه ای باید هرچه سریعتر این موضوع را پیگیری و گزارش اقدامات خود را نیز ارائه کنند تا باغات منطقه از خطر خشکسالی نجات یابند.

کارخانه تراکتورسازی در شرق کرمانشاه احداث می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی از موافقت مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ایران با ساخت کارخانه «تراکتور سازی لکستان» در شرق استان کرمانشاه خبر داد.

علی رضایی اظهار داشت: طی روزهای اخیر با دعوت از مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ایران جلسه‌ای مشترک با موضوع احداث یک مجموعه در زمینه تراکتور سازی در شرق استان کرمانشاه برگزار و احداث کارخانه تولید و مونتاژ قطعات تراکتور با نام تراکتورسازی لکستان پیگیری و نهایی شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: ایجاد واحد قطعه‌سازی اشتغالزایی بیشتری دارد و ایجاد آن برای شرق استان کرمانشاه با این نرخ بیکاری در اولویت است.

دوندگان کرمانشاهی پنج مدال در مسابقات نوجوانان کشور کسب کردند

دوندگان دختر و پسر کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور به میزبانی شهرکرد موفق به کسب یک طلاریال نقره و سه برنز شدند.

در رقابت های بخش دختران و در ۴۰۰ متر، غزل گمار موفق شد با زمان یک دقیقه و یک ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه از خط پایان عبور کند و به مدال طلا برسد، در رشته پرتاب دیسک هم ستایش مرادی دیگر ورزشکار کرمانشاهی با پرتابی به طول ۳۳ متر و ۱۸ سانتی متر پس از ورزشکاران چهارمحل و بختیاری و اصفهان در رده سوم ایستاد.

همچنین تیم رله امدادی دختران کرمانشاه با ثبت رکورد ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت.

در مسابقات بخش پسران نیز تیم کرمانشاه در بخش رله امدادی با ثبت رکورد ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه پس از کردستان و جلوتر از تهران در رده دوم ایستاد و مدال نقره گرفت و در رشته ۴۰۰ متر سینا عزیزی زاده با زمان ۵۲ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه از خط پایان گذشت و پس از ورزشکاران کردستان و بوشهر سوم شد.

پیشگیری از وقوع جرم جزو اولویت‌های کاری پلیس فتا است

رییس پلیس فتا کشور، پیشگیری از وقوع جرم و بسیاری آسیب‌های دیگر را جزو اولویت‌های کاری پلیس فتا اعلام کرد و گفت: این موضوع مهم اکنون توسط همکاران ما در استان‌های مختلف دنبال می‌شود.

سردار «وحید مجید» در حاشیه بازدید از پلیس فتا کرمانشاه اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری نیازمند افزایش آگاهی مردم هستیم چرا که وقتی آنها با خطرات این حوزه آگاه شوند به شکل بهتری از فضای مجازی استفاده و مراقبت بیشتری از خود، فرزندان و اموالشان به عمل می آورند.

وی تصریح کرد: امروز پلیس فتا، ضمن پاسخگو و مؤثر بودن، چالش‌های نوآورانه را بررسی و با ایجاد محتوای پیشگیرانه و آگاه‌سازی عمومی در جهت رفع این چالش قدم برمی‌دارد.

مسیر جدیدی برای احداث تله کابین کرمانشاه شناسایی شده است

استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه مسیر جدیدی برای اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه شناسایی شده است، گفت: تله کابین یکی از پروژه‌های اثرگذار برای توسعه گردشگری کرمانشاه است اما در کنار آن باید تلاش شود که اجرای این پروژه به بزرگترین میراث تاریخی کرمانشاه یعنی تاق‌بستان صدمه‌ای نزند.

«هوشنگ بازوند» در جلسه بررسی مسیر جدید احداث تله کابین کرمانشاه، اظهار داشت: حدود ۳۰ سال است که مقرر شده پروژه تله کابین در کرمانشاه احداث شود اما هر بار روند احداث این پروژه با مشکلاتی مواجه شده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که در اجرای این پروژه به آثار باستانی و میراث فرهنگی کرمانشاه یعنی "تاق بستان" صدمه ای وارد نشود و همچنین نه اینکه به عقب برگردیم و موضوعات گذشته را دوباره تکرار کنیم لذا ضروری است که با توجه ویژه به نکات علمی، فنی و اصولی به اجرای این پروژه کمک کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مجموعه تاریخی تاق بستان در مسیر ثبت جهانی قرار دارد ما به هیچ عنوان راضی نیستیم که با اجرای پروژه تله کابین در مسیر این موضوع خللی وارد شود و ثبت جهانی این مجموعه با تاخیر مواجه شود.

خیرین کرمانشاهی ۵۱ میلیارد تومان برای ساخت مدارس کمک کردند

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: تعهد این استان برای جلب مشارکت‌های مردمی و ساخت فضاهای آموزشی جدید در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بود که خیرین کرمانشاهی بیش از این مقدار یعنی ۵۱ میلیارد تومان برای این امر خداپسندانه کمک کردند.

مرزبان نظری در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان روانسر افزود: در زلزله آبان ۹۶، تعداد ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس آسیب دید اما با جلب مشارکت مردمی و خیرین، ۳۲۰ مدرسه با یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان ساخته شد.

وی تاکید کرد: برای ساخت این مدارس در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۱۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و ۱۵۵ میلیارد تومان از محل مشارکت های خیرین و مردمی تامین و هزینه شده است.

نظری یادآور شد: دولت برای اجرای پروژه‌های مشارکتی مدرسه سازی در استان کرمانشاه به صورت ۱۰۰ درصدی اعتبارات لازم را تخصیص و به طور کامل پرداخت کرد.

بازگشت راهیان به لیگ دسته اول فوتبال حق مردم کرمانشاه است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بازگشت تیم فوتبال راهیان به رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور را حق مسلم مردم این استان دانست و از مسوولان فدراسیون خواست به قانون و آراء صادر شده تمکین کنند.

حجت الاسلام "سید جواد حسینی کیا" اظهار داشت: بازگشت دوباره تیم فوتبال راهیان کرمانشاه به رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور موضوع بااهمیتی است که حتما باید از آن حمایت شود.

وی با بیان اینکه حضور تیم های ورزشی کرمانشاه در سطح بالای رقابت های کشوری افتخار بزرگی است، گفت: راهیان هم یکی از همین تیم هاست که باید برای بازگشت دوباره اش به لیگ اقدامات لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: حضور تیم راهیان در لیگ دسته اول و میان تیم های شناخته شده کشور به نوعی بالا بردن پرچم کرمانشاه است که می تواند باعث توسعه ورزش این دیار هم بشود.

شهرستان کنگاور در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان کنگاور از روز پنجشنبه (۲۴ تیر) از وضعیت زرد کرونایی به قرمز تغییر یافت.

مهدی محمدی افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان گیلانغرب نیز ار وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ داد.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود، پاوه و صحنه هم اکنون در وضعیت نارنجی به سر می برند و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو و روانسر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

۹۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۹۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان‌های اسلام آباد غرب و دالاهو خبر داد.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس اسلام آبادغرب مبنی بر وجود تعداد زیادی ماینر غیرمجاز در یکی از محلات شهر رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار محل نگهداری و استفاده غیرمجاز از ماینرها شدند

وی افزود: در این بازرسی ۷۲ دستگاه ماینر غیرمجاز که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به ۱۷ میلیارد ریال می رسید، کشف شد.

سردار جاویدان با اشاره به ماینرهای کشف شده شهرستان دالاهو نیز گفت: پس از اطلاع ماموران انتظامی دالاهو از وجود تعداد زیادی ماینر در شهرک صنعتی این شهر رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار محل نگهداری از ماینرها شده و در بازرسی های صورت گرفته ۱۸ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

رییس پلیس استان کرمانشاه در پایان از دستگیری ۲ نفر در این خصوص و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

 ۱۲۰ تن مرغ در استان کرمانشاه توزیع می شود

استاندار کرمانشاه گفت: از روز شنبه آینده (۲۶ مرداد) ۱۲۰ تن مرغ گرم و منجمد در استان توزیع می شود تا کمبودهای اخیر جبران شود.

هوشنگ بازوند در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از مقدار مرغی که قرار است توزیع شود ۷۰ تن مرغ گرم و ۵۰ تن هم منجمد خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تصویب اختصاص ۳۰۰ تن مرغ منجمد به استان از سوی وزارت خانه های جهاد کشاورزی و صمت، از مدیران این ۲ سازمان در استان خواست تا حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت آینده آن ها را تحویل بگیرند.

بازوند گفت: ۲۰۰ تن از این مقدار متعلق به جهاد کشاورزی و ۱۰۰ تن هم متعلق به صنعت، معدن و تجارت است که با توزیع آنها در بازار برخی کمبودهایی  که طی چند روز اخیر شاهد آن بودیم برطرف می شود.

مسوولان در رسیدگی و حل مشکلات جوانان تلاش کنند

امام جمعه کرمانشاه از مسوولان خواست برای رسیدگی به مشکلات و موانع پیش روی جوانان تلاش کنند و  گفت: همه ما باید بدانیم که نسبت‌ به اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان وظیفه داریم و باید به این تکلیف دینی و قانونی خود عمل کنیم.

آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه افزود: باید تا جایی‌که می‌توانیم برای جوانان کار و شغل فراهم کنیم و سرپناه بسازیم حتی خانه‌های ۴۰ یا ۵۰ متری، تا دغدغه‌های آنها در بخش برطرف شود

او همچنین با تاکید بر تسهیل مسیر ازدواج جوانان اظهار کرد: فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان همواره باید در خاطر مسوولان باشد و برای عمل به آن اقدام جهادی کنند.

آیت‌الله علما همچنین آغاز هفته بهزیستی و روز تأمین اجتماعی را تبریک گفت و یادآور شد: سازمان بهزیستی پیرمردها، پیرزن‌ها و کودکان کار،  بی‌سرپرست و معلول را مورد حمایت قرار داده و لازم است در این زمینه هر کار و کمکی که از ما در پشتیبانی از این نهاد ساخته‌ است، دریغ نکنیم.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با گرامی‌داشت سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: این شورا حافظ انقلاب، نظام، اسلامیت،  جمهوریت و ولایت‌فقیه است و از خون شهدایی که در این مسیر هدیه شده،  حفاظت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه سالروز رحلت آیت‌الله کاشانی را هم بزرگ داشت و افزود: این عالم بزرگ حق زیادی به گردن ملی شدن صنعت نفت ایران دارد زیرا در زمان طاغوت انگلیس قراردادی با ایران منعقد کرده بود که طی آن صد سال نفت کشورمان باید در اختیار انگلیسی‌ها قرار می‌گرفت اما آیت‌الله کاشانی کفن پوشید و قیام کرد و با ملی کردن صنعت نفت جلوی این قرارداد ننگین را گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha