تولید واکسن کوو ایران برکت شتاب می‌گیرد

تهران - ایرنا - تولیدکننده نخستین واکسن ایرانی کرونا، شایعات فضای مجازی درخصوص بروز مشکل در خط تولید کوو ایران برکت را تکذیب کرد و اعلام کرد که تولید این واکسن به زودی شتاب می‌گیرد.

در اطلاعیه روز چهارشنبه شرکت تولید کننده آمده است:  هرگونه بروز مشکل و ایراد در خط تولید واکسن کوو ایران برکت کذب است و دانشمندان جوان و فرزندان این سرزمین فارغ از حواشی و شایعات فضای مجازی به صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند.

در این متن تصریح شده است: نه تنها تولید در خط اول شرکت دارویی شفافارمد با تمام قدرت درحال انجام است، بلکه به زودی با راه‌اندازی خط دوم کارخانه شفافارمد، این واکسن با شتاب بسیار بیشتری تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

بنابر این اعلان ، بعد از صدور مجوز تزریق اضطراری واکسن کوو ایران برکت توسط وزارت بهداشت در تاریخ ۲۵ خردادماه، تولید در خط اول کارخانه سرعت گرفت و در کمتر از یک ماه نزدیک به ۳ میلیون دوز واکسن تولید شده و در مراحل کنترل کیفی قرار گرفته و از این تعداد ۷۰۰ هزار دوز تحویل وزارت بهداشت شده است.

شایان ذکر است که در روزهای اخیر به گفته مقامات وزارت بهداشت توزیع این واکسن در بسیاری از استانها آغاز و با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha