۳۲۰ جهیزیه بین نوعروسان مددجو کمیته امداد کرمانشاه توزیع شد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه، از توزیع ۳۲۰ جهیزیه شامل پنج قلم کالا اساسی زندگی؛ یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، جار برقی و فرش در بین تمام شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، « محسن رخصی» روز دوشنبه در مراسم اهدای این ۳۲۰ جهیزیه که با حضور " جعفر صباغیان" معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد کشور، خیران و مسئولان استان در سرسرای کمیته امداد کرمانشاه برگزار شد، هزینه هر سری جهیزیه را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای این تعداد جهیزیه هزینه شده است.

او همچنین از توزیع ۱۳۷ سری جهیزیه در ابتدای سال به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) خبر داد و گفت: در طول سال به مناسبت ولادت هایی که در پیش است، بازهم تعداد زیادی جهیزیه بین نوعروسان کمیته امداد توزیع خواهد شد و امیداوریم با کمک مردم و نهادها تا پایان سال نوعروسی پشت نوبت دریافت جهیزیه نباشد.

رخصی با بیان اینکه سالیان گذشته مبلغی به عنوان کمک هزینه ازدواج به نوعروسان داده می شد، گفت: این ۲ سالی است به نوعروسان جهیزیه ای شامل پنج قلم اساسی برای شروع زندگی داده می شود که زندگی مشترک خود را آغاز کنند.  

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر منابع تامین جیهزیه برای نوعروسان مددجو این نهاد از کمک های مردمی تامین می شود، از خیران و نیکوکاران و سازمان ها و نهادهایی که برای تامین و توزیع این اقلام اقدام کرده اند، قدردانی کرد.

رخصی در ادامه با اشاره به وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی مردم در این برهه زمانی گفت: با این وجود مردم نیکوکار و خیر استان کرمانشاه در راستای کمک به معیشت خانوارهای بی بضاعت و آسیب دیده از شیوع ویروس منحوس کرونا و در لبیک به مقام معظم رهبری پویش کمک مومنانه و مواسات همچنین اطعام حسینی، تهیه بسته های غذایی بسیار فعال و کمک کردند که جا دارد از آنها تقدیر کنیم.

در پایان این مراسم به چند زوج جوان به نمایندگی از ۳۲۰ نوعروس استان کرمانشاه جهیزیه اهدا شد.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه، حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۴ خانوار زیرپوشش کمیته امداد است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار ۵۹۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha