مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در اولویت اقدامات دولت منتخب قرار گیرد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: مبارزه با فساد در نظام اداری و اقتصادی، همواره از مطالبات شهروندان مردم بوده است که رئیس جمهور منتخب باید این مهم را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

دکتر " علی اکبر کریمی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه فساد ستیزی رویکرد اصلی حجت الاسلام رئیسی در دولت منتخب و به عنوان یک شاخص مهم و ارزشمند در به‌کارگیری مدیران آینده کشور است، بدون شک با استقبال عموم مردم همراه خواهد شد.
وی تاکید کرد: اکنون نظام اداری کشور به دلیل وجود قوانین و مقررات بسیار زیاد، دارای مشکلاتی است که از یک سو زمینه ساز فساد و رانت می شود و از سوی دیگر عملکرد نامطلوب مجریانی که به هر حال قانون را بد اجرا می‌کنند، می تواند زمینه ساز فساد شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه به موضوع فساد در نظام اداری بحث بسیار جدی و مهم است که انشالله در دولت حجت الاسلام رئیسی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

کریمی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که خدای ناکرده فرض کنیم تمام ارکان حاکمیت در نظام اداری فاسد هستند، باید اذعان داشت که این قضاوت صحیح و منصفانه‌ای نیست چرا که صدها هزار مدیر و کارمند سالم، شایسته و پاکدست در نظام اداری کشور فعالیت می‌کنند.
 نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در بهارستان ضمن تاکید بر اینکه توطئه، دسیسه و تبلیغات منفی رسانه‌ای دشمنان هم برای دامن زدن به این ذهنیت نادرست وجود فساد سیستماتیک بی تاثیر نیست، گفت: یکی از رویکردهای رسانه‌ای و تبلیغی دشمن، فاسد جلوه دادن ارکان نظام اداری و مسئولان و مدیران کشور است.
کریمی بیان کرد: اکنون رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های ماهواره‌ای با قدرت گسترده در منازل مردم نفوذ کرده و در تلاش هستند با ساخت برنامه های مستند بسیار قوی رسانه‌ای شایعاتی را بسازند تا در این راستا اذهان عمومی را تشویش و مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید در بحث فساد اداری تمام این مسائل را در نظر بگیریم و در دولت آتی با قاطعیت و جدیت در راستای مبارزه با فساد هم در نظام اداری و هم اقتصادی که یکی از ضروریات است، گام‌های موثری برداشته شود.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha