۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 84399123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعریف ساعت کاری به جای تعطیلی صنوف

۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 84399123
تعریف ساعت کاری به جای تعطیلی صنوف

مشهد- ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد با اشاره به افزایش بازرسی ها در سطح شهر با ایجاد وضعیت قرمز کرونایی، پیشنهاد کرد با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی صنوف، به جای تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ ساعت کاری برای آنها تعریف شود.

امیر دلداری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اصناف مشمول تعطیلی های اجباری در مشهد علاوه بر تعطیلی‌های سال گذشته از ابتدای امسال تاکنون نیز به خاطر شیوع کرونا حدود ۵۰ روز تعطیل بودند.

وی افزود: واحدهای صنفی، بنگاه های اقتصادی زودبازده و کوچکی هستند که سهم بسیار در اشتغال دارند، به عنوان مثال باغ سراها و تالارهای پذیرایی و مجتمع های تفریحی آبی که بیش از یکسال از تعطیلی آنها می گذرد سهم بسیار از اشتغال مشهد را در اختیار دارند که تعطیلی آنها کسادی کسب و کار و بیکاری تعداد بسیاری را به دنبال داشته است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: از سوی دیگر در زمان شیوع کرونای دلتا که سرعت انتقال آن از سایر انواع ویروس کرونا بیشتر است، باید از هر گونه ازدحام جمعیت جلوگیری شود و واحدهای صنفی ملزم به تعطیلی برای جلوگیری از ازدحام هستند.

وی افزود: بهتر است به جای تعطیل کردن صنوف برای هر صنفی در طول روز ساعت کاری تعریف شده و ملزم به رعایت پروتکلهای بهداشتی و جلوگیری از ازدحام جمعیت شوند.

دلداری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بازرسی از واحدهای صنفی سطح شهر در زمینه رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی متوقف نشده است.

وی گفت: در این مدت ۲ هزار و ۸۹۰ گشت مشترک بازرسی با سایر دستگاه های نظارتی استان در شهر مشهد تشکیل شده که منجر به انجام ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ بازرسی، صدور ۲ هزار و ۴۲۶ اخطار کتبی، تنظیم ۷۷۹ فرم جریمه و پلمب هزار و ۹۵ واحد صنفی شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد افزود: با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروههای ۲ و ۳ در فروشگاه های زنجیره ای نیز باید تعطیل باشند.

وی ادامه داد: گشتهای بازرسی ویژه کرونا در این کلانشهر از امروز افزایش یافته و ۳۵ گشت مشترک بازرسی در صبح و عصر تشکیل شده است که به واحدهای متخلف در مرحله نخست اخطار کتبی داده می شود، در مرحله دوم جریمه ۳۰۰ هزار تومانی برای آنها در نظر گرفته شده و در مرحله آخر پلمب می شوند.

دلداری گفت: واحدهای صنفی که مجاز به فعالیت هستند نیز در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مشمول جریمه یا پلمب می شوند.

کلانشهر مشهد ۹۶ اتحادیه و بیش از ۱۰۵ هزار واحد صنفی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha