مروری بر مهمترین رویدادهای کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (۱۲ تا ۱۸ تیر ۱۴۰۰) رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به سفر استاندار کرمانشاه به دالاهو، کشف ۱۳۰ کیلوگرم تریاک و انتصاب سرپرست جدید فرمانداری پاوه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در حکمی «جلیل بالایی» مدیرکل فعلی سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه را با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری پاوه منصوب کرد.

در حکم استاندار کرمانشاه آمده است: در اجرای ماده ۷ مصوبه شماره ۱۲/۶۰۲ مورخ ۱۳۷۷/۰۷/۳۰ شورای عالی اداری، به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری پاوه منصوب می نمایم.

سرپرست جدید فرمانداری پاوه سابقه بخشدار مرکزی شهرستان کنگاور، فرماندار شهرستان سنقر، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان زنجان، مس.ول راه اندازی و سرپرست مرکز علمی کاربردی شهرداری های کرمانشاه، عضو کمیسیون توسعه منابع انسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور، مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه و مدیر کل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه را در کارنامه خود دارد.

۷۱ درصد سرقت‌ها در کرمانشاه کشف شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به کشف ۲ هزار و ۲۵۳ سرقت در سه ماه سپری شده از سال جاری، گفت: این تعداد کشفیات معادل ۷۱ درصد کل سرقت‌های مهم رخ داده سطح استان بوده است.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» در قرارگاه مبارزه با سرقت استان که به ریاست استاندار و در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سرقت های مهم شامل طلافروشی، بانک، مغازه، منزل، اتومبیل، موتورسیکلت، قاپ زنی، اماکن، احشام و محموله می شود.

وی افزود: خوشبختانه در مجموع این جرائم طی سه ماه سپری شده از سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته ایم.

آکادمی فوتبال غرب کشور در کرمانشاه احداث می‌شود

رییس هیات فوتبال استان کرمانشاه گفت: با موافقت فدراسیون قرار است آکادمی فوتبال غرب کشور در کرمانشاه احداث شود.

«علیرضا محبی‌زنگنه» در جمع خبرنگاران در سرسرای اجتماعات هیات فوتبال کرمانشاه، اظهار داشت: احداث این آکادمی در دیدار اخیر آقای بازوند استاندار کرمانشاه با رییس فدراسیون مصوب شد.

وی با بیان اینکه محل احداث آکادمی فوتبال غرب کشور در دهکده المپیک کرمانشاه خواهد بود، گفت: مقرر شده تا از سوی اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه زمین برای احداث این آکادمی تعیین و فدراسیون با جذب اسپانسر عملیات ساخت را آغاز کند.

محبی زنگنه تصریح کرد: بدون شک احداث این آکادمی می تواند کمک زیادی به ورزش فوتبال استان کند و استعدادهای زیادی شناسایی می شوند.

رئیس کل دادگستری: زندان‌های کرمانشاه ظرفیت ایجاد سه هزار شغل را دارد

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اشتغال ۲ هزار و ۷۰ نفر در زندان‌های استان، گفت: این مراکز ظرفیت افزایش اشتغال تا سه هزار نفر را نیز دارا هستند.

«پرویز توسلی‌زاده» در نشست هم اندیشی و برنامه‌ریزی اشتغال در زندان های استان که به میزبانی زندان چشمه سفید کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: زیرساخت های اشتغال در زندان ها آماده و نیروی کار خوب و متخصصی هم در این مراکز حضور دارند.

وی ادامه داد: در زندان های استان کرمانشاه ظرفیت های خوبی برای اشتغال زندانیان وجود دارد که اگر پشتیبانی های مالی صورت گیرد این افراد می توانند برای خود و خانواده هایشان منبع درآمد ایجاد کنند.

ساخت اولین مدرسه استاندارد اوتیسم کرمانشاه آغاز شد

ساخت اولین مدرسه استاندارد اوتیسم استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور در این شهر آغاز و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم کلنگ‌زنی این مدرسه ۱۵ کلاسه با حضور سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در محله دولت‌آباد شهر کرمانشاه برگزار شد.

این مدرسه قرار است با اعتبار ۹ میلیارد تومان و زیربنای هزار و ۳۵ مترمربع ساخته شود که نیمی از اعتبار آن توسط عبدالله باباخانی، بنیان‌گذار بنیاد پویانه علم و خیر مدرسه‌ساز ساکن آلمان تامین و نیمی دیگر از سوی دولت و مجمع خیران استان کرمانشاه پرداخت می‌شود، ساخته شود.

بانک صنعت و معدن ۱۱۹ میلیون یورو در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کرده است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۱۹ میلیون یورو در بخش صنعت و تولید استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری کرده است.

«حسین مهری» در حاشیه بیست و ششمین جلسه ستاد تسهیل استان کرمانشاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت یازدهم و دوازدهم، ۱۴ طرح بزرگ در استان کرمانشاه تأمین اعتبار شده است که ۱۰ طرح به بهره‌برداری رسیده و چهار طرح نیز عملیات اجرایی آن ها آغاز و در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این ۱۴ طرح در مجموع ۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

سه جودوکار کرمانشاهی به عضویت تیم ملی ناشنوایان درآمدند

سه ورزشکار کرمانشاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی جودو ناشنوایان با پیروزی برابر رقبای خود به عضویت تیم ملی درآمدند.

 احسان زارع، مسعود رستگار و مهرداد صیدی جودوکاران کرمانشاهی هستند که پس از موفقیت در مسابقات انتخابی به عضویت تیم ملی ناشنوایان کشورمان درآمدند.

زارع در وزن ۶۶- کیلوگرم حضور دارد و به جز او در این وزن ۲ ورزشکار دیگر نیز موفق به عضویت در تیم ملی شده اند.

همچنین رستگار و صیدی نیز جودوکاران وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ایران هستند که به جز آنها ۲ ورزشکار دیگر هم در این وزن حضور دارند.

استاندار: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث کرونا عملکرد موفقی دارد

استاندار کرمانشاه گفت: در همه‌گیری کرونا مجموعه سلامت استان با از جان گذشتگی و فداکاری وصف‌ناپذیر عملکرد قابل قبولی داشتند که مورد تایید ستاد ملی کرونا نیز بود و بارها مورد تقدیر قرار گرفتند.

 «هوشنگ بازوند» در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برای بنده باعث افتخار و خوشحالی است که برای عرض خداقوت خدمت تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی رسیده ام.

وی اضافه کرد: من در استان‌های مختلف کشور به واسطه شغلم با دانشگاه های علوم پزشکی بسیاری از نزدیک‌ کار کرده ام، اما بدون اغراق در هیچ استانی همانند تیم عملگرا، کارآمد، مردمی، متواضع و نجیب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ندیده ام.

موضوع عدم ورود داوطلبان چادری به آزمون کنکور در کرمانشاه بررسی می‌شود

دادستان کرمانشاه با اعلام اینکه موضوع عدم ورود داوطلبان چادری به آزمون کنکور در کرمانشاه بررسی می‌شود، گفت: گزارشاتی به دادسرای کرمانشاه مبنی بر اینکه در برخی حوزه‌های امتحانی آزمون کنکور سراسری امسال از ورود داوطلبان چادری به محل برگزاری جلوگیری شده، واصل شد.

به گزارش ایرنا؛ «شهرام کرمی» توضیح داد که انتشار این خبر بازتاب گسترده ای را در فضای مجازی داشت و جریحه دار شدن قلب امت حزب الله و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را به همراه داشت.

دادستان کرمانشاه افزود: در این راستا سریعا دستور رسیدگی به موضوع را صادر کردیم تا صحت آن بررسی شود.

۱۲۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف ۱۲۳ کیلوگرم تریاک از آن‌ها در مرکز استان خبر داد.

«علی‌اکبر جاویدان» روز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر فعالیت ۲ باند تهیه و توزیع و اینکه قصد انتقال مقدار زیادی مواد از استان های شرقی به کرمانشاه را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مسیر حرکتی خودروهای قاچاقچیان را که ۶ دستگاه خودروی سواری بود شناسایی و با استقرار در محل مناسب آنها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده ۱۲۳ کیلوگرم تریاک که به شکل ماهرانه ای جاساز شده بود، کشف شد.

سردار جاویدان همچنین از دستگیری هفت قاچاقچی در این راستا و معرفی آنها به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد.

۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل زمین چمن مصنوعی کرندغرب اختصاص یافت

استاندار کرمانشاه در بازدید از زمین چمن مصنوعی کرند غرب گفت: برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی کرندغرب و به منظور دسترسی جامعه به امکانات ورزشی امروز ۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

هوشنگ بازوند در حاشیه سفر خود به شهرستان های غربی کرمانشاه توسعه همه جانبه ورزش را گامی مهم در راستای گسترش سلامت، ایجاد و شادی نشاط در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تأکید کرد: دالاهو ظرفیت های مناسبی در حوزه ورزش قهرمانی نیز دارد.

او اظهار داشت: در سال گذشته نیز سالن وزنه برداری قهرمان «حافظ قشقایی» تکمیل و تجهیز شد تا زمینه مناسب برای پرورش استعدادهای ورزشی فراهم شود.

وی همچنین در این سفر از پروژه ۴۸۰ واحد مسکن مهر کرندغرب بازدید کرد.

امام جمعه کرمانشاه: مردم آب و برق را منطقی و بهینه مصرف کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مشکلات قطعی آب و برق از مردم استان خواست در راستای کاهش این قطعی ها در مصرف آب و برق قناعت و صرفه جویی کنند.

آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه افزود: مسوولان با توجه به استهلاک و فرسودگی تجهیزات نیروگاه های برق و آب در گذر زمان و همچنین با دانستن مسائل خشکسالی، باید از قبل مشکلات را پیش بینی و در راستای رفع آنها اقدام می کردند  نه الان وسط تابستان به فکر باشند.

او تکلیف مسووالان را رفع مشکلات آب و برق مردم دانست و افزود: با توجه به این شرایط مردم هم تکلیف دارند در مصرف آب و برق  قناعت و الگوی های مصرف را رعایت کنند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به تاریخ ۱۸ تیر، سالروز کشف کودتای آمریکایی نوژه گفت: یک سال و نیم از انقلاب اسلامی نگذشته بود، که می خواستند انقلاب را از بین ببرند اما این قدرت اسلام و دینی مردم ایران بود که مادر خلبان کودتاچی که زن معتقد بود بیایید آنها را لو بدهد و کودتا کشف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha