آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان برگزار شد

تهران- ایرنا- نخستین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا،  این آزمون استخدامی ساعت هشت صبح امروز(شنبه ۱۲ تیرماه )در ۵۶ شهرستان کشور برپا شد.

جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی سال گذشته در نامه‌ای از رییس‌جمهوری درخواست کرد که با استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر علاوه بر سهمیه مقرر در ماده (۲۱) قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران موافقت کند و رییس جمهوری نیز ۳۰ آذر ۹۹ با این درخواست موافقت کرد.

استخدام این تعداد از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر از طریق برگزاری آزمون اختصاصی بین آن دسته از فرزندان که فاقد شغل هستند، در همه دستگاه‌های اجرایی اعم از مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دستگاه‌های غیرمشمول و دارای مقررات خاص انجام می‌شود.

سازمان اداری و استخدامی ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد که آزمون استخدامی برای جذب فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه‌های اجرایی برگزار می شود و  این آزمون با توجه به مجوزهای صادره و در راستای اجرای بند (ج) ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه است.

در این بند دولـت مکلف شده همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه استخدام کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha