۱۷۰۰ میلیارد تومان طی یکسال در بخش صنعت اردستان سرمایه‌گذاری شد

کاشان - ایرنا - رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان گفت: در یکسال اخیر ۱۹ فقره پروانه تاسیس واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان صادر شده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باقری روز پنجشنبه همزمان روز صنعت و معدن در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان سرمایه گذاری ۴۴۷ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۷ فقره پروانه بهره بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۹۷ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰۵ نفر صادرشده است.

به‌ گفته وی، تاکنون ۶۷ پروانه بهره برداری و ۶۵ پروانه تاسیس واحد صنعتی صادر شده، ۵۲ واحد فعال ونیمه فعال در شهرستان وجود دارد.

باقریرییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان در رابطه با فعالیت معادن این شهرستان خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۵ پروانه فعالیت معادن صادرشده، ۲۴ پروانه تعطیل هستند و با پیگیری نماینده مجلس و فرماندار اردستان در یکسال گذشته ۲۰ معدن غیرفعال سلب امتیاز شده‌اند.

وی با اشاره به وجود معادن فلزی مرغوب در اردستان اظهار داشت: در یکسال گذشته ۲۵ فقره پروانه اکتشاف معادن فلزی صادر و ۱۶ فقره پروانه‌ تاسیس با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد صادر شده و فعالیت این معادن به صورت روزانه رصد می شود.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان اضافه کرد: در سال جاری تعدادی واحد بزرگ با اشتغال ۸۰۰ نفر در شهرستان به بهره‌برداری می رسند که یکی از آنها کارخانه کویر مقوا بود که ششم تیر ماه با حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

باقری با تبریک روز صنعت و معدن به صنعتگران و معدن کاران اردستان گفت: دهم تیر ماه که بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامیده شده، فرصت مناسبی است که به مهمترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود.

وی افرود: تردیدی نیست که تکیه بر توانمندی‌های صنعتی و معدنی از اساسی‌ترین عناصر جریان توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و به طور حتم توسعه و گسترش سازمان یافته واحدهای تولیدی و معدنی می‌تواند در پیشرفت سراسری اقتصاد، تولید و اشتغال در کشور نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت اردستان اظهار امیدواری کرد: درسالی که از سوی رهبر فرزانه اتقلاب اسلامی به‌ نام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده، شاهد حمایت بیشتر تمامی بخش‌های اجرایی کشور از این قشر پرتلاش و آغازگر فصل نوینی باشیم که اعتلای ایران اسلامی و شکوفایی اقتصاد و تجارت از ثمرات شیرین آن باشد.

۶۶ واحد صنعتی هم اکنون در شهرستان اردستان وجود دارد که در این بین ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha