۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84387166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد مسکن توان ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی را دارد

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بنیاد مسکن در زمینه آبادانی روستاها و تامین مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، کارنامه درخشانی دارد که در صورت تخصیص اعتبار مناسب، ظرفیت فنی و اجرایی در این نهاد برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی نیز فراهم است.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد روز سه‌شنبه در مراسم معارفه اولین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها، واحدهای مسکونی سستی را در خود جای داده که با کوچکترین زلزله در هم می‌ریزد و به همین دلیل بنیاد مسکن آمادگی دارد در صورت تامین اعتبار و منابع در زمینه ساماندهی این بخش هم وارد شود.
وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه تامین و بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، اضافه کرد: باید با تلاش مضاعف مشکلات و محرومیت در تامین مسکن در کشور برطرف شود و بنیاد مسکن نقش اصلی خود را ایفا کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، بنیاد مسکن را صدقه جاری امام راحل برشمرد و گفت: کار در بنیاد مسکن و تامین سرپناه برای محرومان و اقشار کم درآمد، از اعمال صالحی است که بدون اجر نمی ماند.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد بزرگترین سرمایه این نهاد را منابع انسانی آن اعلام کرد و افزود: به سبب برخورداری از روحیه جهادی و فداکاری، بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی که در کشورمان کم نیست، با کمترین حاشیه و مشکل، در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی مردم با کارکردهای حساب ۱۰۰ امام (ره) یادآور شد: این حساب از واژگان انقلاب است که نباید به فراموشی سپرده شود و برای افکار نسل جوان تبیین شود.

صدور سند مالکیت روستایی برای۶۷درصد روستانشینان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ۸۰ هزار و ۵۲۰ جلد سند مالکیت برای ساکنان هزار روستای استان صادر شده که۶۷ درصد آن را شامل می‌شود اظهار داشت: در ۲۲ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت هم پنج هزار و ۸۸۰ جلد سند مالکیت صادر شده است.

رضا قادری با بیان اینکه طرح هادی در هزار و ۳۵۳ روستای استان تهیه و در ۱۷۷ روستا بازنگری این طرح انجام شده است، افزود: در حال حاضر این طرح در ۵۴۵ روستا اجرا شده است. 

وی اضافه کرد: از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان، یک هزار و ۳۱۵ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید مطالعه طرح هادی این تعداد به پایان می‌رسید که بیش از برنامه محول شده اجرایی شده است. 

قادری افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۶۲ واحد مسکن شهری برای قشار کم‌درآمد، چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۴۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن روستایی اجرا شده است. 

وی به احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین استان در تمامی شهرستان‌ها با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری کردستان اشاره کرد و گفت: این تعداد سال گذشته به اقشار کم‌درآمد واگذار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به کمک‌رسانی بنیاد مسکن کردستان به مناطق حادثه دیده کشور ناشی از حوادث غیرمترقبه هم اشاره کرد و افزود:  بازسازی ۱۱ هزار و ۵۰ واحد مسکن حادثه دیده و تعمیر ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکونی در مناطق مختلف کشور توسط بنیاد مسکن کردستان انجام شده است. 

وی گفت: در استان هم ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی  خسارت دیده از بلایای طبیعی بازسازی و هشت هزار و ۳۷ واحد شهری و هشت هزار و ۳۷ واحد شهری هم تعمیر شده است و پنج هزار و ۲۶۴ واحد مسکونی روستایی هم بیمه شده است. 

قادری به طرح اقدام ملی مسکن در کردستان هم اشاره کرد و افزود: عملیات احداث سه‌هزار  واحد مسکن در قالب این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، آغاز شده است. 

وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۲۴۴ نفر در استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که سه هزار و ۱۷ نفر واریز وجه و برای ۹۵۳ متقاضی زمین تحویل داده شده و برای اخذ پروانه ساختمان به شهرداری‌ها معرفی شده‌اند.

وی گفت: ۵۰ هزار متر مربع، طرح مختلف شامل مراکز علمی و دینی توسط بیناد مسکن در استان اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha