۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84448063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دولت چهار طرح هادی روستایی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت، چهار طرح هادی روستایی با سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا قادری شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، ۴۷ هزار و ششصد و نود و سومین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی در کردستان افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین همزمان با هفته دولت، ۸۶ هزار و ۴۶۱ جلد سند مالکیت مسکن روستایی و شهری در نقاط مختلف کردستان به صاحبان آن واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان به اقدامات انجام شده در طول فعالیت این نهاد اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد تاکنون(۴۲ سال گذشته)، ۴۷ هزار و ۶۹۳ واحد مسکن در روستاهای استان احداث شده است.

قادری یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کردستان، در طول ۴۲ سال گذشته، ۲۳ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در روستاهای استان را تعمیر و در همین مدت ۲۴ هزار و ۶۰۰ واحد را در مناطق جنگ زده استان بازسازی کرده است.

وی احداث ۴۰ مجموعه اردوگاه، پاسگاه، پناهگاه و سنگر در مناطق جنگی کردستان در مقیاس ۳۸ هزار و ۳۰۹ مترمربع را از دیگر اقدامات انجام شده در استان اعلام کرد و افزود: این نهاد ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی حادثه دیده از بلایای طبیعی در شهرها و روستاهای کردستان را بازسازی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: تعمیرات پنج هزار و ۱۹۸ واحد مسکن حادثه دیده، تعمیر هشت هزار و ۳۷ واحد مسکن حادثه دیده در شهرها و بیمه کردن ۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در روستاهای کردستان، از دیگر خدماتی است که توسط این نهاد در طول فعالیت خود انجام شده است.

قادری با بیان اینکه در طول ۴۲ سال گذشته، طرح هادی روستایی در یک هزار و ۳۵۳ روستای کردستان تهیه شده است، ادامه داد: در همین مدت طرح هادی روستایی در ۱۷۷ روستای کردستان بازنگری و در ۵۵۲ روستای استان نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به تملک ۷۲۳ هکتار زمین روستایی در استان و بازسازی ۱۱ هزار و ۵۰ واحد مسکونی در مناطق حادثه دیده کشور، اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکن در مناطق حادثه دیده کشور نیز توسط بنیاد مسکن کردستان تعمیر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان افزود: طی فعالیت این نهاد، پنج هزار و ۲۶۳ قطعه زمین مسکونی روستایی در روستاهای استان واگذاری، ۸۰ هزار و ۵۵۶ جلد سند مالکیت برای روستاییان استان و پنج هزار و ۹۰۵ جلد سند مالکیت شهری نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان صادر شد.

احداث ۲ هزار و ۸۶۲ واحد مسکن محرومان و اقشار کم درآمد در شهرها، احداث چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان و احداث سه هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، از دیگر مواردی است که قادری به آن اشاره کرد.

وی گفت: اجرای ۵۰ هرار مترمربع، پروژه های متفرقه ساختمانی شامل کتابخانه امام خامنه‌ای، دانشگاه بین المللی علوم قرآنی، تکمیل مدرسه حصرت خدیجه(س)، مدرسه علوم دینی امام شافعی، پدرسه علوم دینی کامیاران، سقز، مریوان، بانه، مصلای مریوان، مدرسه سفیران هدایت، پروژه ۲۵ واحدی شهید چمران، دارالقرآن بین المللی، امامزاده هاجره خاتون، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان در روستاهای استان، از جمله مهمترین طرح‌هایی است که توسط این بنیاد صورت گرفته است.

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha