۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۴
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84377727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 چهار شبه نظامی در شرق اوکراین بر اثر تیراندازی کشته شدند

مسکو - ایرنا - رسانه های روسیه از کشته شدن چهار شبه نظامی جمهوری خودخوانده دونتسک در جریان تیراندازی نیروهای اوکراینی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رسانه های روسی ازجمله خبرگزاری اسپوتنیک روز دوشنبه به نقل از سازمان پلیس منطقه خودخوانده دونتسک اعلام کردند که در تیراندازی نیروهای اوکراینی در منطقه دونتسک چهار شبه نظامی کشته و پنج تن دیگر مجروح شدند.

در جریان حمله نیروهای اوکراینی به منطقه لوزووی در دونتسک، از خمپاره انداز هم استفاده شد و گروه تخلیه کشته شدگان نیز هدف حمله قرار گرفت که پنج تن مجروح شدند. 

مناطق دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین در هفته های اخیر ناامن و پرتنش شده است. 

روسیه روز جمعه بخاطر اقدامات ارتش اوکراین علیه شبه نظامیان جمهوری خودخوانده لوگانسک و خرابکاری در این منطقه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش ایرنا در نامه روسیه به شورای امنیت خواستار رسیدگی به حمله اخیر نیروهای اوکراینی به شبه نظامیان منطقه لوگانسک در شرق اوکراین شده است.

روسیه از اعضای شورای امنیت خواسته است تا این حمله نیروهای اوکراینی به مقر شبه نظامیان منطقه خودخوانده لوگانسک که نقض آتش بس بین دو طرف برقرار شده ازروز ۲۲ ماه آوریل سال ۲۰۲۰ است، محکوم شود.

در نامه روسیه به شورای امنیت از اقدامات سرکوبگرانه کی یف علیه شهروندان این کشور ابراز نگرانی شده است.  

روسیه با اشاره به اینکه حمله به شبه نظامیان لوگانسک پنج کشته برجای گذاشت خاطرنشان کرد که این اقدام بلافاصله پس از گفت و گوی تلفنی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با جو بایدن همتای آمریکایی وی صورت گرفت.

در نامه روسیه به شورای امنیت، از تشویق اوکراین از سوی غرب برای انجام اقدامات نظامی علیه مناطق لوگانسک و دونتسک ازجمله با تحویل تسلیحات ابراز نگرانی شده است.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، روز پنجشنبه در مرکز شهر لوگانسک، بر اثر اقدام خرابکارانه خط لوله گاز منفجر شد که بر اثر آن آتش سوزی رخ داد و ماموران آتش نشانی توانستند ساعت شش و ۳۰ دقیقه بامداد امروز آن را مهار کنند.

منطقه دونباس با اکثریت ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع و از سال ۲۰۱۴ با تغییر حکومت در کی یف و روی کار آمدن دولت غرب گرا اعلام خودمختاری کرده و در جریان جنگ های بین شبه نظامیان مناطق دونتسک و لوگانسک و گلوله باران این مناطق تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر ازجمله شمار زیادی از ساکنان غیرنظامی کشته شده اند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha