۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84376895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵طرح آبیاری تحت فشار در چالدران به بهره برداری رسید

ارومیه – ایرنا-  فرماندار چالدران گفت: با بهره برداری از ۲۵ طرح، مساحت زمین‌های مجهز به آبیاری تحت فشار در این شهرستان به یک هزار و ۴۸۰ هکتار افزایش یافت.

حسن محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها با هدف استفاده بهنیه از آب کشاورزی و بالا بردن راندمان تولید در اراضی کشاورزی بخش های مرکزی و دشتک این شهرستان در قالب خرده مالکان اجرا شده است.

وی افزود: این طرح‌ها در ۱۰۵ هکتار از راضی کشاورزی شهرستان با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال اجرا شده که با اجرای این میزان آبیاری تحت فشار در چالدران به یک هزار و ۴۸۰ هکتار افزایش یافت.

فرماندار چالدران ادامه داد: در حال حاضر مقدمات اجرای طرح های نوین آبیاری کشاورزی نیز در یک هزار و ۵۵۰ هکتار فراهم شده است.

وی اظهار داشت: درمساحتی ۸۰۰ هکتار نیزمطالعات مرحله اول و دوم اراضی "نهر خان گل" به اتمام رسیده و مطالعات اول و دوم آبیاری تحت فشار در ۷۵۰ هکتار اراضی روستاهای "مخور کرد"، " محلملو علیا" و "محلملوسفلی" و "کرد کندی: با اعتبار ۶میلیارد و ۸۰۰میلیون شروع شده است.

محمدزاده اضافه کرد: هم اکنون در بیش از ۱۰ هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان محصولات به صورت آبی کشت می شود.

وی افزود: کشاورزان جهت استفاده ازیارانه‌های بلاعوض دولتی برای اجرای آبیاری نوین کشاورزی به مدیریت آب و خاک جهاد کشاورزی چالدران مراجعه کنند.

وی گفت: در ۶۰۴ هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست سد بابا احمد این شهرستان نیز طرح آبیاری تحت فشار با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در دست اجرا است، که در صورت تامین اعتبارات لازم این طرح نیز در سال‌جاری به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان چالدران  بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم است؛ چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.

چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha