۱۰۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در چالدران به بهره برداری رسید

ارومیه - ایرنا - همزمان با هفته جهاد کشاورزی، ۱۶ طرح کشاورزی با ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه در شهرستان چالدران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، فرماندار چالدران روز پنجشنبه اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها ضمن پایدار سازی اشتغال در زمینه کشاورزی شاهد رونق تولیدات در این بخش نیز خواهیم بود.

محمدرضا عبدالله نژاد افزود: این طرح‌ها شامل دستگاه ضد بارش تگرگ با تحت پوشش قرار دادن ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، سیستم‌های نوین آبیاری کشاورزی، احداث استخر و کانال‌های کشاورزی است.

وی گفت: واحد تولیدی پرورش شترمرغ با ظرفیت تولید سه هزار ۵۰۰ قطعه جوجه و پرورش ۳۰۰ قطعه شترمرغ از جمله دیگر طرح‌های افتتاح شده است.

فرماندار چالدران ادامه داد: همچنین با هدف حمایت از کشاورزان عملیات اجرایی چهار طرح آب و خاک در زمینه احداث کانال‌های بتنی و استخرهای ذخیره آب نیز آغاز شد.

عبدالله نژاد اضافه کرد: برای اجرای این چهار طرح بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: استفاده بهینه از آب کشاورزی، جلوگیری از هدر رفت آب و بالا بردن میزان تولیدات کشاورزی از جمله اهداف مهم اجرای این طرح‌ها است.

فرماندار چالدران گفت: تاکنون در یک هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان سیستم آبیاری تحت فشار، ۱۳۰ کیلومتر خط انتقال آب و ۲۰ کیلومتر کانال آبرسانی احداث شده است

به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۱۰ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است، با کشت بیش از ۱۰ نوع محصول در این اراضی، شهرستان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان آذربایجان غربی است.

چالدران حدود ۱۷۸ روستا دارد که در ۲ بخش مرکزی و دشتک نزدیک به ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده‌اند، این شهرستان با ۴۵ هزار نفر جمعیت از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی و دارای مرز با کشور ترکیه بوده و کشاورزی و دامپروری عمده شغل و محل درآمد مردم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha