طلایی: حضور خوبی را در انتخابات شاهد هستیم

تهران - ایرنا - نماینده اسبق شورای شهر تهران گفت: حضور خوبی در انتخابات شاهد هستیم و امیدواریم هر چه به سمت ظهر و بعدازظهر می‌رویم، استقبال بیشتری را از مردم شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مرتضی طلایی روز جمعه با حضور در مسجد النبی میدان هفت حوض نارمک در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از اوایل صبح که شعبات سطح شهر را نظاره گر بودم، حضور خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم هر چه به سمت ظهر و بعدازظهر می‌رویم، استقبال بیشتری از مردم شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه استقبال از انتخابات بعدازظهر بیشتر خواهد شد، گفت: مردم ایران همیشه نشان دادند برای قدرت و صلابت کشور خود وقت می‌گذارند و امروز نیز اینگونه خواهد شد و هم پیش و هم بعدازظهر شاهد صف‌های طولانی برای رای دادن مردم خواهید بود.

طلایی درباره توقعی که مردم از نمایندگان خود در شورای شهر تهران و همچنین رییس جمهوری دارند، اظهار کرد: به نظرم یک توقع عام و یک توقع خاص از رییس جمهوری است. البته بین رییس جمهوری، کارگزاران شهری تفاوتی نیست و باید همه آنها امانتدار مردم باشند.

وی ادامه داد: اینکه به اموال مردم تعدی نکنند، فامیل بازی نکرده و از آقازاده‌ها و رانتی که دارند، استفاده نکنند و با اراده جدی مجاری فساد را ببندند از مطالبات مهم مردم است.

نماینده اسبق شورای شهر تهران افزود: این سبب می‌شود با یک اراده جدی مجاری فساد و رانتخواری بسته شده و بسیاری از مفاسد از بین برود. این نیز مشروط به این است که از باند بازی و جناح‌بازی و طایفه‌بازی و تسلط آقازاده‌ها و امثال اینها خود را خلاص کنیم.

طلایی ادامه داد: اگر قرار باشد در کنار هر مسئولی دامادها و پسرها و دخترهایش قرار گیرند، نشانه‌ای از کارآمدی را شاهد نخواهیم بود. اما یکی از نشانه‌های اینکه متوجه شویم یک مسئول سلامت کار می‌کند این است که نسبت او به اطرافیانش را بررسی کنیم و مسوولی که پاک کار می‌کند با همراهانش به صورت قطاری وارد آن دستگاه یا ارگان نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئول آینده باید به نیازهای جامعه توجه کند، گفت: به اعتقاد من موضوع معیشت، رفاه، اشتغال، ازدواج جوانان و مسائل عمومی مردم از جمله مسائل مهم جامعه است. این مسائل امروزه از هر امری برای جامعه ما ضروری‌تر است و باید بیشتر به آن توجه شود. 

نماینده اسبق شورای شهر تهران با بیان اینکه امروزه کشور در عرصه‌های دفاعی، پزشکی، نانو، هسته‌ای، فناوری و در همه عرصه‌ها مقام‌های خوبی را در سطح جهانی دارد، ادامه داد: فقط مسائل جاری کشور باقی مانده که امیدواریم همانطور که بچه‌های دفاع مقدس و انقلاب برای تولید موشک نقطه‌زن بر روی پای خود ایستادند و به خدا توکل و به مردم و به توانمندی‌های داخلی اعتماد کردند و موفق هم شدند، در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز به موفقیت برسند. 

طلایی با ابراز امیدواری برای تشکیل یک دولت انقلابی و کارآمد خاطرنشان کرد: انشاءالله ظرف چهار سال آینده ریل‌گذاری‌ها به سمتی خواهد رفت که در یک برنامه زمانبندی دو دوره ریاست جمهوری، اقتصاد، قدرت دفاعی و سایر مولفه‌های قدرت به سطحی از تاب‌آوری دست پیدا خواهد کرد که در برابر دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نماینده اسبق شورای شهر تهران درباره احتمال توقف مذاکرات برجام در دولت آینده اظهار کرد: این اظهارات فضاسازی‌هایی است که برای دولت آینده ایجاد می‌کنند تا مردم را از آمدن پای صندوق رای ناامید و منصرف کنند و یا به کسانی رای دهند که از نگاه ما با این تفکر نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند.

طلایی تاکید کرد: هیچوقت مخالف مذاکره نبوده‌ایم و مدعی مذاکره با اقتدار و با داشتن پشتوانه ملت و رضایت مردم هستیم. 

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.  

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

1071

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha