۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84372252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل ارتباطی در شعبات اخذ گیلان وجود ندارد

رشت - ایرنا - مسئول کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان گیلان دلیل برخی مشکلات ارتباطی صندوق های الکترونیک در ساعات اولیه صبح را ترافیک سنگین ناشی از استقبال گسترده مردم دانست و گفت: در حال حاضر مشکلی در ارتباط شعبات اخذ رای استان وجود ندارد.

سید سجاد عبدالهیان روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان گیلان در استانداری با بیان اینکه اکنون مشکلی در شعب اخذ رای نداریم، اظهار داشت: اگر مشکلی باشد در اسرع وقت برطرف می شود و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به فعالیت یک عضو دارای تخصص فناوری اطلاعات در هر شعبه اخذ رای خاطر نشان کرد: علاوه بر این به ازای هر ۱۰ شعبه در شعب نیمه مکانیزه یک سرگروه فناوری اطلاعات داریم.

صندوق های رای در ۵۳ شهر و ۱۷ شهرستان استان گیلان امسال میزبان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن است. 

در کنار انتخابات ریاست جمهوری، در این دوره یکهزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی ۵۳ حوزه شهری و ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی با هم رقابت می کنند.

همچنین از واجدان شرایط رای دادن در استان ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند که ۲۰ هزار و ۵۱۱ نفر از آنها  پسران و ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر از دختران هستند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ صندوق سیار هستند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای ۱۷ شهرستان با ۵۳ شهر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha