رای من قدرتی برای تغییر در سرنوشت کشورم

تهران- ایرنا- امروز انتخابات عرصه‌ای ملی و اجتماعی است؛ افرادی که برای شرکت در سرنوشت خود و کشور به پای صندوق‌های رای آمده‌اند هرکدام نظری دارند که در نوع خود شنیدنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در یکی از شعب اخذ رای، یکی از رای‌دهندگان که نخواست نامش در خبر قید نشود، گفت: آمده ام رای بدهم چون حقی است که در جمهوری اسلامی به گردن ماست، ما انقلاب کردیم که بتوانیم با رای مان قدرت تغییر در مملکت را داشته باشیم.
وی ادامه داد: هر چهار سال می توانیم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم و این حق مسلمی است. همه رای بدهیم و هرکسی هم که رای نمی‌دهد این حق مسلم را از دست می‌دهد.
این رای دهنده که مردی ۷۰ ساله بود اظهار داشت: در جمهوری اسلامی این حق را داریم همانطوری که در سایر کشورها با ساختار جمهوری مردم برای تعیین سرنوشت خودشان به پای صندوق‌های رای می‌آیند. ما هم باید در این عرصه مشارکت کنیم.
وی تاکید کرد: ما باید از کشور دفاع کنیم و به مردم توصیه می کنم که حتما در این عرصه شرکت کنند تا چهار سال یک خدمتگذار خوب برای کشور تعیین کنیم، بی انصافی است که برخی افراد حاضر نیستند چند ساعت وقت خود را برای مشارکت در این عرصه ملی اختصاص دهند.
این رای‌دهنده با بیان اینکه در چهار انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس، شورای اسلامی شهر و خبرگان رهبری شرکت می‌کنم، ادامه داد: اکنون مشکل مملکت ما اقتصاد است باید کسی بیایید که بتواند که این مشکل را حل کند و فرد موردنظر من تمام ضعف و قوت اقتصادی ایران را می‌داند و قرار است توان خود را نشان دهد. وی با اعتماد به نفس بالا است و وابسته به رانت و پارتی هم نیست.
یکی دیگر از رای‌دهندگان که رای اولی و سرباز است، می‌گوید: برای حفظ نظام و جمهوری اسلامی ایران به پای صندوق رای آمده‌ام.
وی تاکید کرد: اگر همه مردم احساس مسئولیت در تعیین سرنوشت کشور داشته باشند بهتر می‌توانیم برای چهار سال آینده کشور تصمیم بگیریم.
وی با بیان اینکه در هر چهار انتخابات امروز شرکت کرده‌است، افزود: احساس خوبی برای حضور در این انتخابات دارم.
البته تلاش خبرنگار ایرنا برای مصاحبه با بانوان بی‌نتیجه ماند چرا که آنان حاضر به مصاحبه نشدند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- برگزار شد. 

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند. 

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha