مشارکت بالای مردم قدرت چانه‌زنی کشور در عرصه جهانی را بالا می‌برد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار دالاهو گفت: حضور مردم و مشارکت حداکثری آنان در پای صندوق‌های اخذ رای، ضریب امنیت ملی کشور و توان و قدرت چانه‌زنی در مذاکرات در عرصه جهانی را افزایش می‌دهد و می‌تواند به تحریم‌های بی‌سابقه و جنگ ظالمانه اقتصادی دشمنان این ملک و ملت پایان دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «کرم محمدی» عصر پنجشنبه در جلسه توجیهی اعضای شعب اخذ رای و نمایندگان فرماندار در سالن امام خمینی (ره) شهر کرند با حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران براساس اراده و خواست ملت ایران شکل گرفته و کمتر از ۲ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نوع نظام سیاسی در نیمه اول فروردین ماه ۱۳۵۸ به رای ملت گذاشته شد.

وی اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران میثاق ملی ملت و دستاورد خون سرخ شهیدان همیشه جاوید این سرزمین است، رای و نقش ملت در عرصه تعیین سرنوشت در این قانون مشعشع و درخشان است.

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: در سیره عملی و نظری امام راحل و رهبر معظم انقلاب، رای ملت جایگاه ویژه ای داشته و امام میزان را رای مردم و مقام معظم رهبری نیز نظام را بدون رای، نظر و خواست مردم هیچ می دانند.

محمدی ادامه داد: ما به عنوان مجری انتخابات و شما به عنوان اعضای شعب اخذ رای، وظیفه بسیار سنگین، خطیر و تاریخی برعهده داریم.

او خطاب به اعضای صندوق اخذ رای گفت: صندوق رای که در اختیار شماست امانت و حق الناس است، امانتی که امروز و فردا در پیشگاه ملت و خدای متعال باید پاسخگوی اقدام و عمل خود باشیم.

وی اضافه کرد: با صدای رسا و در پیشگاه خدای یکتا اعلام می کنم که دین، اعتقادات، کرامت و حیثیت انسانی خود را برای هیچ کاندیدای ریاست جمهوری و شورای شهر هزینه نکرده و زیر پا نخواهیم گذاشت.

امانت‌دار آرای مردم هستیم

فرماندار دالاهو گفت: رعایت حق الناس، به جای آوردن رسم مبارک امانتداری و صیانت از حق مردم را به عنوان وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی دانسته و عهد می بندیم که امانتدار شایسته ای برای  آرای مردم شهرستان باشیم.

محمدی اظهار داشت: برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند، بی طرفانه و توام با امنیت را وظیفه اصلی و حتمی خود دانسته و نقشه راه ما در این انتخابات، حق الناس دانستن مردم است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

دالاهو با حدود ۳۸هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha